Fråga: jag vill inte synka alla kalendrar

Diskussion i 'Applikationer' startad av Annika_B, 15 jun 2017.

  1. Annika_B

    Annika_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    På jobb har vi Microsoft Outlook exchange som jag synkar med telefonen (kalender A). Jag har också möjlighet på datorn att se mina kollegors kalendrar. I datorn kan jag skapa egna kalendrar exv. som nu då jag gjort en kalender för att organisera vilka som jobbar under semestern och när (kalender B). Problemet är att jag ser den i min telefon också - samtidigt som min egna där jag skriver in mina egna möten. Det gör ju telefonen väldigt kluddig och svårläst (ser alltså både kalender A och B). Jag skulle vilja att jag bara såg min egen arbetskalender (kalender A) i telefonen men att jag ser även semesterkalendern (kalender B) i datorn, när jag kryssar i den. Det kvittar alltså om den är ikryssad eller ej, på datorn, jag ser den ändå i telefonen. Hittar ingenstans att kryssa av kalender B i telefonen.

    Vi har en bilpool som är upplagd från IT-enheten och den kan jag välja att kryssa bort i telefonen så jag slipper se alla bilbokningar men egenskapad kalender verkar omöjlig att få bort.. ?
     
  2. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Vilken kalenderapp är det du använder?
     
  3. Annika_B

    Annika_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Det är programmet som heter S kalender i telefonen (S5:an) version 1.0
     
  4. Annika_B

    Annika_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Verkar vara ett androidproblem. I Iphone kommer min skapade kalender som en egen kalender som jag kan välja att se eller inte se men i android går de ihop som en och samma... Sitter någon på en lösning?

    (har testat även på en S7:a och det är samma sak där så det är inte min telefon som är för gammal)
     
    Last edited: 15 jun 2017
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    I S Calendar vet jag inte om du kan inte synca men däremot kan du lätt välja vad du visar. Bara att gå in i kalendern. klicka på de tre prickarna uppe till höger och där välja Manage Calendar - (Hantera Kalender tor jag det blir på Svenska) och där klicka på eller av vilka du vill skall synas.
     
  6. Annika_B

    Annika_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Nope! den dyker inte upp i listan alls så jag kan inte heller bocka av den..
     
  7. Annika_B

    Annika_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    IT kunde lägga in en kalender C. När jag kopierade kalender B till den så fick den efternamn kalender C och jag kunde ta bort orginalet. Då försvann kalender B från telefonen (c syns inte alls) Men jag ser både kalender A, B, C i datorn men bara A i telefonen..