Problem: Jaha, då vart man nog brickad...

Diskussion i 'Xperia Z3 - ROM-filer och utveckling' startad av daspunner, 12 apr 2015.

  1. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ingen reaktion alls ifrån luren mer än att led:en gör ett ytterst kort blinkande från röd till grön när man ansluter usb-kabeln, då kopplad till dator. Till laddare blinkar den rött som vanligt. Windows känner igen den som somc flash device i enhetshanteraren. De guider jag sneglat på har mest gällt "z2-generationen" och de innefattar en metod med ett program som kallas S1-tool och då behöver man brygga nåt stift på insidan av lurarna som sätter igång någe flashläge/restore. Min lur är inte ens två månader så att bräcka upp den o testa detta själv gör jag icke. Har nån liten förhoppning om att iom att Win7 faktiskt känner av den så kan man ju kanske rädda den utan o skicka in. Några tankegångar/idéer, snälla?! Ledsen nörd här ju!!! Ville ju bara bort de totalt F****D Up varianterna av cm12 och ordna tebax stock rom. Fuckade upp nåt med flashningen under resans gång, fråga inte vad för jag vet inte. Suckar djupt o undrar om en Iphone ändå inte hade varit rätt åt mej... :-(


    /Dave
     
  2. MatteL

    MatteL Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2014
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    5
    Vad händer när du startar flashtool, känner programmet igen telefonen då? Troligen bör du kunna flasha rakt av eftersom datorn känner igen telefonen :)
     
  3. Sharkware

    Sharkware Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Telefon 3:
    iPhone 6 S
    Platta:
    Google Nexus 7
    Platta 2:
    ASUS A-510
    Last edited: 20 apr 2015
  4. Sharkware

    Sharkware Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Telefon 3:
    iPhone 6 S
    Platta:
    Google Nexus 7
    Platta 2:
    ASUS A-510
    Å du behöver INTE öppna luren!
     
  5. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Okaj grabbar. Har nu återigen plockat fram lilla luren och har följt era råd o tips. Luren känns igen av en Win 8 dator som S1 Service och jag kan inte för mitt liv få Windows att svälja de drivrutiner jag hittat lite varstans. Har verkligen dammsugit infon jag hittat på Google.

    Hur som helst hade jag lite frågor o funderingar kring hur en så här urballad lur borde beté sej vid inkoppling till dator. Om jag ansluter den till en väggladdare så ligger den o blinkar rött med ca 2 sekunders intervall (vad innebär det?!). Ansluter jag den till en USB-port så gör den ett lite längre blink (vad innebär det?!) och inge mer, dyker sen upp som S1 Service i enhetshanteraren med följande maskinvaru id:t

    USB\VID_0FCE&PID_ADDE&REV_0100

    och det är den drivrutinen jag inte får Windows o lira med. Är det Win 8 som är dumt i huvet eller kvittar det? (Har i dagarna börjat använda mej av Win 8 på allvar för första gången så jag är aningen ovan, men det ger sej snart.) Provade samtliga råd o tips på en Win 7 laptop också vill jag tillägga innan jag återgick till Win 8 burken då det är mer kräma i den. Försöken gick lika dåligt på Win 7 laptopen btw.

    Luren är alltjämnt lika död o svart i displayen som för för ca 2 veckor sedan då jag skrev mitt första desperata inlägg.


    WHAT TO DO?!!
     
  6. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Nu var det ett tag sedan men jag brickade min Z3 så att den betedde sig som din. Det jag upptäckte av en slump var, eftersom jag hade Flashtool igång och telefonen inkopplad på datorn med USB, var att Flashtool typ varannan minut sa att en enhet var ansluten i flashmode.

    Så jag kopplade ur telefonen, sedan körde jag igång Flashtool som man normalt ska göra och laddade en firmware för att flasha telefonen. När Flashtool sa typ "starta telefonen med bakåt-knappen intryckt" eller vad det nu står, så gjorde jag så att jag endast kopplade telefonen utan att trycka in någon knapp. Och efter 30-60 sekunder så plingade det till. Flashtool hade hittat telefonen och återställde den till original.

    Jag tror att blinkandet du får när du kopplar den till datorn betyder att telefonen automatiskt går in i flashmode och väntar på att få rätt firmware.

    Så pröva det.
     
  7. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Lesnade o skickade in den. Den blev helt o hållet utbytt på garant. Stod på spec:en ifrån verkstad att gamla luren blev "scrapped". Så nåt fel hade ju luren ådragit sej...
     
  8. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    OK. Synd att du inte fick det är fungera..
    Men vilken tur du hade som fick ut en ny på garanti! De brukar väl inte täcka in om man ändrat på mjukvaran.
    Var det mot Sony direkt eller genom en annan handlare?
    Ifall det var Sony så blir jag mer och mer imponerad av Sony. Gillar deras filosofi och inställning till communityt. Enda märke jag skulle tänka mig utanför Nexus serien.
     
  9. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Dom kom förmodligen inte in i telefonen, och kunde därför inte se att någon hade pillat med mjukvaran [emoji14] Dom tog inte min självspruckna baksida :(
     
  10. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Det var genom Tele2:s webbutik som garantin gällde...