Jelly Bean till TF101? Nej?

Diskussion i 'ASUS' startad av zaragon, 17 sept 2012.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Last edited: 9 okt 2012
  2. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hoppas på officiell JellyBelly då vi kommer få fungerande ad-hoc till den! :3
    Har även hört det från andra källor med, men inget officiellt.
     
  3. TobiasSvardh

    TobiasSvardh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om den får JellyBean är det nog den sista uppdateringen våra TF101 får. Känns som att den hör till dem äldre plattorna
     
  4. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Vår platta e yngre än Samsung Galaxy S2 och den ska ju få Jelly Bean. Visst så är det väldigt många som äger en S2a, men Asus verkar vilja leverera till alla sina modeller. Det känns som ett konkurrensknep eftersom ingen annan producent gjort det. Å nu när Asus leker med Nexus också. Jag e inte säker, men jag skulle tro att det finns flest tf101 ute bland konsumenterna i världen. Då vill dom nog vårda oss, särskilt när det inte skiljer så mycket att uppgradera sig med deras produkter.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  5. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

  6. sleipner42

    sleipner42 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Den bör ju klara det utan problem.
     
  7. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Det verkar just nu som att det inte kommer någon uppdatering. Det hade vid något tillfälle kommit lite motsägande uppgifter från bl a ASUS Italien och ASUS Tyskland om Jelly Bean-uppdateringen och någon frågade ASUS Italien varför de inte hade för avsikt att skicka ut någon TF101-uppdatering. Det lät nämligen från Tyskland som att de gärna ger en uppdatering, medan Italien sagt att de inte tänkte göra det - och någon tolkade det som att just Italien hade tänkt att avstå från JB-uppdateringen. Nåja, någon frågade alltså ASUS Italien vad som gäller:

    ASUS Italien svarade att allt bara är rykten och att de kollat upp saken med högkvarteret som då ska ha svarat: "Det kommer ingen uppdatering"

    Asus Italia now claims that the "no more updates for the TF101 line" statement comes directly from the top (source):
    Quote:
    Originally Posted by ASUS Italia
    Partiamo da una premessa: la scelta di non aggiornare i TF101 NON E' di ASUS Italia che al contrario si sta impegnando affinché l'aggiornamento si faccia. Sappiamo che in rete circolano voci di un presunto aggiornamento. Ma dopo aver segnalato questi link al nostro HQ abbiamo ricevuto la risposta: sono voci false. L'aggiornamento non ci sarà
    Translated:
    Quote:
    Originally Posted by ASUS Italia
    First and foremost: ASUS Italia *DID NOT* decide not to update the TF101 - on the contrary, we are striving to make sure that the update will happen. We know that some sites are spreading rumors about a purported update, but after reporting those sites to our HQ we got back this answer: those rumors are false, there will be no update


    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1907566&page=5
     
  8. bluemike

    bluemike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    tyskar och italienare

    ...fast nu är ju Tyskar och Italienare inga hejare på engelska...och jag antar att dom har minst lika svårt för kinesiska. Så vi får väl hoppas på att dom har haft lite kommunikations svårigheter och att vi får Gelebönor snart!
     
  9. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER


    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1556914&page=397

    This is what I got from ASUS.Dear Sir/Madam,Thank you for contacting ASUS Technical Service.My name is Emma and it's my pleasure to help you with your problem.TF101 will not be updated to Jelly Bean.If you have any problems, please do not hesitate to contact us.Welcome to refer Troubleshooting & FAQ for ASUS products in ASUS website:http://support.asus.com/servicehome.aspx?SLanguage=enWish you a nice day!Best regards,Emma ZhangCustomer Service CenterASUSTek Computer Inc.

    Jälla skit!! :(
     
  10. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Den var ju bara typ ett år gammal när JB kom, illa illa. Speciellt med tanke på att även de officiella ICS-rommarna har en del problem och buggar.