Fråga: Kända problem och servicen OnePlus One?

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av Snowman, 26 nov 2014.

  1. IntenZe

    IntenZe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telefonen är en dag gammal och redan uppstår problem. Laddaren som medföljer fungerar ej. Inte heller en annan laddare jag har här hemma. Däremot den tredje fungerar. Samtliga laddare fungerar när jag testar i andra telefonen så det är helt klart telefonen som är mongo.

    Jag hittar ingen mail till dem. Är jag blind?
     
  2. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Kan låta löjligt, men har du tryckt in kabeln ordentligt i laddaren? Jag trodde min var trasig innan jag fick in den ordentligt.
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Dessutom går originalsladden att sätta in åt fel hål i elpluggen.
     
  4. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Har du testat att ladda någon annan enhet med den laddaren, alt testa annan usb kabel eller annan transformator?

    Svar på din fråga:
    https://oneplus.net/support/ticket/submit
     
  5. bwahlman

    bwahlman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick hem min OnePlus One för typ 2 veckor sedan. Var till en början rätt nöjd. Men nu har det uppstått enorma problem... Kan någon rekommendera hur jag ska gå tillväga med supporten?

    Problemen:
    1. Som tidigare känt har OnePlus One problem med LTE. Vissa operatörer och i mindre städer. Jag bor mitt i Stockholm och tänkte att det inte är några problem för mig. Ack så fel jag hade. Inte bara krånglar LTE rejält utan även 3G. Är jag inomhus - går prestandan ner enormt. 3G och 4G lägger av sturt i kvarten och man får stänga av/på mobilen för att få igång det igen. WIFI krånglar också, har riktigt dålig täckning hemma där jag annars har riktigt bra täckning i hela huset (med alla andra trådlösa enheter).

    2. Köpte ett tempered skärmskydd från dem. Tänkte att det ska skydda telefonen någorlunda iaf. Har varit extremt försiktig med den. Men upptäckte redan efter ett par dagar att jag fått en rejäl repa i skärmen - ingen aning om var den kommer ifrån. Några dagar senare ramlade mobilen ner från soffan (ca 0,5 m) ner på parkettgolv. Den ramlade med ryggen mot golvet - vibrationen gjorde att skärmen sprack ännu mer.
    Tycker det är SJUKT kasst att den är så känslig, har ägt många telefoner och detta har aldrig hänt förut (tror jag tappat min Z1 några hundra gånger...).

    Vad tror ni? Förstår att det kan bli svårt att reklamera telefonen för problem 2. , men för problem 1. borde jag väl ha en chans? Det är ju helt oacceptabelt att mobilen presterar som en lur från 2005 ? O det är ju inte bara LTE-band problemet utan flera andra problem med prestandan.

    Tacksam för svar :)
     
  6. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    På 1. är det väl två saker som spelar in. Dels har Oneplus One bara stöd för 4g på 2600MHz och inte på 800 och 900MHz. Det gör att 4G-täckning blir dålig eller obefintlig utanför städerna men också att 4G-täckning inomhus blir sämre. Dels lider CyanogenOS 12 av en bug som gör att OPO tappar dataförbindelsen.

    När det gäller buggen kan man hoppas på en uppdatering men när det gäller 4G-täckningen så är det som det är.

    På 2. när det gäller spräckt skärm så kan du få den reparerad av OP för c:a 1300:-. De som gjort det har fått en helt ny telefon i utbyte. Hanteringen av ärendet kan dock ta några veckor.
     
    bernard och jnsson gillar detta.
  7. bwahlman

    bwahlman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för dina svar!
    Precis, jag var 100% medveten om att det kunde uppstå problem med 4G/3G. Men jag förstod inte hur allvarliga problemen var - förstod inte heller att WIFI skulle strula så mycket som det gör.

    Självklart förstår jag man måste pröjsa det själv, men tycker bara kvalitén är ruggigt kass och nästa skärm lär väl spricka den också så ingen idé att reparera då.

    Mina chanser att reklamera skiten är nog obefintliga, får väl stå ut ett tag och sedan byta när det kommer något som lockar. Men en sak är säker, blir aldrig en One+ telefon igen.....

     
  8. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Wifi-problemen är nog beroende av vilken router man har. Jag läser mycket om folk som har problem med wifi men det har aldrig drabbat mig.
    Själva telefonen har hållit bra för mig. Jag är dock den extremt försiktiga typen som aldrig tappar telefonen och satte på TPU-skal + tempered glass första dagen. Jag har hittills inte tappat telefonen. Så jag är nöjd med själva telefonen.

    Det jag är extremt missnöjd med är Oneplus sätt att sköta support och uppgraderingar. Det har trots löften inte blivit bättre under året som gått snarare sämre. Oneplus lägger också i mitt tycke en massa krut på fel saker. Man ordnar löjliga tävlingar, tillverkar leksaker m.m. istället för att koncentrera sig på att sprida bra information och lösa problemen med produkten.

    Oneplus orsakar allt för mycket onödig uppmärksamhet med meningslösa announcements, löjliga tävlingar, namnge hundar och kaffeautomater för att jag ska ta dem på allvar. Så all ev. vettig info drunknar i bruset av det totalt onödiga. Det är mitt sätt att se saken, andra får tycka annorlunda om de vill. Men kontentan av det hela är att jag sannolikt aldrig mer väljer en Oneplus heller.
     
  9. nyx

    nyx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    602
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    Oneplus Nord
    Efter att ha varit en nöjd OPO ägare i nio månader så fick jag plötsligt problem med att huvudmikrofonen slutade fungera, så det var dags att prova den omtalade supporten.
    Efter att under flera veckors tid gjort allt de bett mig göra (typ factory reset och flashning av alla deras ROMar) utan att någonting löst problemet så var nästa steg att boka en "remote session" med en tekniker. Problemet var bara att det inte fanns några lediga slots att boka vare sig mot Hong Kong eller USA.
    Sen så verkar de inte ha något sätt att eskalera ett ärende vidare utan att ha genomfört en remote session, trots att problemet att det inte finns några lediga tider att boka helt och hållet är deras.

    Till slut så lyckades jag äntligen hitta en ledig tid den 6:e juli, så fortsättning lär följa.

    Jag kan då i alla fall säga att supportupplevelsen har effektivt vaccinerat mig från att någonsin köpa nåt från Oneplus igen, även om produkten i sig är bra.
     
    svenix gillar detta.
  10. Mange-w

    Mange-w Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon som fått sin telefon reparerad utbytt utan en massa tjafs från deras serviceavdelning.

    Min OPO är 4månader gammal, varit nöjd med den då den fungerade utmärkt till för en vecka sedan. Då "dog" den plötsligt. Hade stora problem att få igång den. Men efter ett tag fick jag liv i den men upptäckte att nu stod batteriindikatorn på 50% konstant och den har ingen ström i sig och stänger av så fort man drar ur laddaren.

    Har provat allt jag hittat på nätet och även chattat med deras kundsupport. Det är att låta den bli helt strömlös och ladda minst 6timmar, byte av USB kabel, provat annan laddare, batterikalibrering, återställa till fabriksinställing etc. Jag har inte rootat den alls utan använt den direkt ur boxen utan gjort några ändringar på OS.

    Problemet kvarstår, den visar 50% hela tiden och inget hjälper. Till slut öppnade jag en ticket i hopp om att deras kundsupport skulle hålla bättre kvalite än telefonen men den är om möjligt ännu sämre. Får luddiga svar som mest verkar handla om tidsfördriv och kanske få mig att ledsna och skita i det, de vill ha rörliga bilder på felet trots att jag skickat stillbilder och utförliga beskrivningar på allt jag gjort och förklarat att en rörlig bild visar inte batteriindikatorn på annat sätt än stillbild. De har inte gett någon hjälp på något vis utan skickar enbart fördröjande mailsvar. Har nu skickat rörliga bilder men ingen skillnad i supporten från dem.

    Jag har använt mobiltelefoner i 20år och detta är den första som krånglat och dessutom innan den inte ens är 4månader. Aldrig haft en reperation eller annat med mina tidigare så jag vet ej hur kundservice skulle vara på andra ställen men One plus är under all kritik och varken telefon eller kundsupport kan rekommenderas. Synd då jag väntar på få köpa en One plus two, men den affären kommer knappast genomföras nu...Bättre betala lite mer för en telefon i en lokal butik där man kan gå in och få hjälp om det skulle krångla.
     
  11. WarSpaz

    WarSpaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Jag har en ny telefon på väg hem efter att jag skickat in en med felande mikrofon. Fick först starta support ticket och skrev ganska många vändor fram och tillbaka med dem. Fick även jag skicka in en video med problemet, något som de verkar ha som standard. När det inte löste problemet fick jag en live support session, där de kör Fjärrskrivbord och flashade om mobilen med några specialfiler. När inte detta heller hjälpte fick jag skicka in den med dhl-express, på deras bekostnad. Fick sen mail att de hade inspekterat mobilen och att den var sönder och att de inte tyckte det var mitt fel (tappad, vatten skadad eller liknande). Därmed skickade de en ny.