Problem: Kalenderstrul efter JB-uppdatering

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av HenricdW, 29 dec 2012.

  1. HenricdW

    HenricdW Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min tjej har efter JB-uppdateringen fått problem med kalendern.

    Hon har genom telefonen lagt till flera händelser i en för oss gemensam kalender. Jag ser dem bra både genom webläsaren (PC) och min telefon (HOX), hon ser dem bra genom sin telefon (HOS) MEN de syns inte i hennes Google-kalender genom någon webläsare. Har prövat båda datorerna och flertalet webläsare. Safari, Chrome, IE9...

    Blir inte klok i huvudet på detta. Någon annan som har samma problem?
     
  2. gonkius

    gonkius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har fått liknande problem. Hela kalendern är borta i luren, helt tom. På webbsidan funkar det bra och där finns det som det ska vara. Likada dåligt i Jorte som i HTC-kalendern. Verkar som att synkningen gått sönder på ngt vis. Har försökt lite olika grejor, men det synkar inte... Lite tråkigt då jag lagt till en del händelser som jag inte hann synka mot Google innan uppdateringen.
     
  3. hejrobin

    hejrobin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inte samma problem...men min kalender-widget blev konstig efter uppdateringen. Den visade vissa saker dubbelt o.s.v. fick kasta bort widgeten och lägga in den igen, därefter har det fungerat.
     
  4. HenricdW

    HenricdW Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok, nu får jag nog skämmas lite... :/

    Vad är det första man lär sig vid problem? Vi gjorde en hård omstart (höll inne power-knappen) och nu verkar allt fungera igen. :)

    Jag får passa på att önska alla ett Gott Nytt år i alla fall!
     
  5. gonkius

    gonkius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Och jag löste mitt problem med att alla kalendrar var borta i Jorte. Öppnade standardkalenderappen och aktiverade där alla kalendrar. Av någon anledning var allting avmarkerat.