Problem: Kamera/blixten funkar inte

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Jill, 3 jul 2016.

  1. Jill

    Jill Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    8
    Skrev en annan tråd gällande köpråd för ny telefon, och anledningen till detta är att min kamera på M8 har pajjat. Den har alltid fungerat bra men en dag skulle jag fotografera och skulle rengöra linsen "som vanligt" på det viset man inte ska göra, nämligen att gnugga med tröjärmen. Jag vet inte om det var detta som ställde till det, men sen fungerade inte kameran alls.

    När jag försöker ta bild så vibrerar hela telefonen, kameran kan inte fokusera och det låter. Ungefär som när telefoner kommer nära en ljudanläggning. Grejen är att det låter inte när jag använder selfie-kameran, men det låter när jag använder ficklampan. Så jag utgår från att det är blixten som är sönder. Fast kameran fungerar inte även om jag slår av blixten. Det är som om den har hakat upp sig.

    Är det någon som känner igen detta? Jag har testat att uppdatera telefonen, dock har jag inte gjort någon systemåterställning ännu. Är det värt att prova? Känns ju nästan som det är något mekaniskt?

    Jag har två års garanti (tror jag) som går ut i oktober så jag kan ju gå med den till butiken där jag köpte den och se vad de säger. Dock är den rätt repig, framför allt på hörnen. Vet inte hur petiga de brukar vara med det dock.