Diskussion: Kamera Problem

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge+ - Allmänt' startad av Niemi1, 14 maj 2016.

  1. Niemi1

    Niemi1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tror att det är något fel på kameran på min edge plus. Ibland när jag startar kameran så hörs ett konstigt ljud ungefär som att det är något som skakar i kameran. Tror att det är den optiska bildstabilisatorn som låter. Vad tror ni?
     
  2. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Har samma problem och det är ett väldigt vanligt fel på S6. Har läst lite om det och Samsung åtgärdar det på garantin men det verkar som problemet kommer tillbaka efter ett tag. Då jag har lite problem med att vara utan min telefon (används i jobbet) så har inte jag brytt mig om att skicka in den då det ändå är ett problem som verkar komma tillbaka.
     
  3. Niemi1

    Niemi1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej. Jag ska prova att skicka in den en gång om det kommer tillbaka så skickar inte in den igen. Tack för svar.
     
  4. FranzÅke

    FranzÅke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min s6 edge igår pga nått sorts mekaniskt ljud vid start av kamera appen.Min köpte jag 2015-11-27 och första gången jag skickar in den, kommer skicka in den så länge jag har garanti och problemet återkommer. Har min galaxy tab s LTE som jag använder under tiden jag är utan telefon.Service stället uppgav 6-12 arbetsdagar för att repa telefonen, har nån av er fått en gul prick på foton när ni fotar åt samma håll som solen? Bifogar bild... sorry för långt inlägg. Just ja pricken rörde sig på displayen åt sidorna eller upp och ner beroende på hur jag vinklade telefonen.
     

    Bifogade filer:

  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är ett vanligt fenomen när du fotograferar mot solljus eller starka ljuskällor, så kallad "lens flare" eller "linsöverstrålning" på svenska: https://sv.wikipedia.org/wiki/Linsöverstrålning.

     
  6. FranzÅke

    FranzÅke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Se där det visste jag inte. Dock inget jag hade på min xperia z, men hade nått konstigt mekaniskt ljud och durrande i telen när jag startade kamera appen. Så jag hoppas dom åtgärdar det, vad säger lagen om detta hinner uppstå och bli åtgärdat 3 gånger innan garantin går ut??