Problem: Kamera tar automatiskt bilder

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Mightytoro, 12 maj 2016.

  1. Mightytoro

    Mightytoro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Så! Jag har haft min LG G4 i ungefär 5-6 månader nu, och den har varit fantastiskt. Det finns dock ett litet problem, detta har hänt tre gånger nu. Tre gånger så har jag kollat på mitt bildgalleri, och av någon anledning är "Kamera" delen fylld med en massa helt svarta bilder. Ingen av mina gamla bilder försvinner, alla är kvar, men det fylls med en massa svarta bilder som jag aldrig tagit. Den första gången var det 81 bilder, den andra 6, och den senaste, alltså nu, så var det 107 HELT SVARTA bilder i kamera delen av mitt bildagalleri.
    När jag sover brukar jag lägga mobilen så att den är vänd rakt uppåt, och den är alltid låst när jag går och lägger mig. Jag vet att det inte är någon annan som tagit bilderna.

    Någon annan som har haft liknande problem/någon som vet hur jag kan få bort detta problem?
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Händer det i fickan eller när den ligger på ett bord?

    Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
     
  3. Mightytoro

    Mightytoro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    För att vara ärlig, så vet jag ej. Det kan vara båda, eller bara en av dom. Jag vet dock att bilderna alltid är HELT svarta och man ser ingenting. Det kanske har något att göra med smart kameran?
     
  4. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Visst finns det talstyrning på kameran? Och en snabbknapp. Koppla ur allt och se om något ändras.
     
  5. Mightytoro

    Mightytoro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tipset, det skulle dock ta att testa detta, med tanke på att det brukar bara hända ibland, och det har bara hänt 3 gånger.