Problem: Kameran fokuserar inte på längre avstånd än 10cm....

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av deleteduser89387118, 4 aug 2017.

  1. deleteduser89387118

    deleteduser89387118 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    19 jan 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Har alltid tyckt att kameran fungerar bra, men....... I går när vi var ute i skogen så blev det bara suddigt när jag skulle ta kort.... Satte handen framför och ca 10 cm framför kameran fokuserade den perfekt..... Så fort jag försökte fokusera på något längre bort blev det bara suddigt. Återställde 3 ggr men samma resultat..... Är lite smårepor vid laser-autofokusen men det har det varit det senaste halvåret utan att det varit något problem. Någon som haft eller har samma problem? Blev att skicka in telefonen för service efter samtal med Tele2 där den kommer ifrån..... Hoppas nu på det bästa!
    Hade bootloop-problemet och fick kretskort utbytt för inte allt för ca 3 månader sedan.....
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter helt klart som att autofokusmekanismen låst sig. Bör gå på garantin så länge det inte finns några tecken på yttre åverkan som tyder på att den exempelvis åkt i marken (lite repor gör förstås ingenting, men ett krossat hörn eller sprucken skärm innebär i regel att garantin är förbrukad).
     
    deleteduser89387118 gillar detta.
  3. deleteduser89387118

    deleteduser89387118 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    19 jan 2012
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Blev kamerabyte på garantin! Telefonen på väg tillbaka från verkstaden nu!