Kameran funkar inte och den startar om av sig själv

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av JeffMaister, 24 okt 2016.

  1. JeffMaister

    JeffMaister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2015
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    BlackBerry Passport

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    BlackBerry Passport
    Telefon 2:
    Nokia Lumia 530
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy pocket plus
    Hej

    Som några av er vet så har min nexus 5x ett slags skrammel som jag trodde var nåt fel vilket visade sig att i princip alla har.

    Men nu har jag stött på nåt helt annat. Kameran vägrar funger och den startar om sig helt slumpmässigt då och då. Ibland så visar mobilen att kameran har krashat och så händer det även att kameran startar och alla kameraknappar visas men kameran vägrar visa bild den blir bara helt svart. Jag har återställt den två gånger varav den första så återställde jag alla appar så att jag slapp ladda ner dem igen men problemet kvarstod. Jag startade om den i säkert läge och då funkade kameran men efter att jag startat om den normalt igen så funkade inte kameran igen. Andra gången jag återställde den så lät jag bli att återställa alla appar i förväntan att det skulle va nån app som gjorde att kameran krånglade, men så var det inte kameran funkade fortfarande inte.

    Vad kan problemet vara? Det är ju helt klart nåt i mjukvaran som har skapat detta problem. Har nån av er upplevt nåt liknande?

    Tack på förhand :)
     
  2. blahavid

    blahavid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har samma problem. Skrev en post Ang detta efter uppdateringen till 7.0.
    Kameraproblem efter uppdatering till 7.0
    Fler verkar ha samma problem.

    När jag rensar cache minnet samt wipar så kan det fungera i 5 min. Har även märkt att om jag låter den vara avstängd en stund och startar om den med stömkabeln i så kan det funka tempoärt.

    Med 6.0.1 funkade kameran ok. Harinte provat med den versionen igen då jag är osäker på vilken fil jag ska använda. Har ngn en bra guide?

     
  3. JeffMaister

    JeffMaister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2015
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    BlackBerry Passport

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    BlackBerry Passport
    Telefon 2:
    Nokia Lumia 530
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy pocket plus
    Jo det är samma problem för mig. Jag har pratat med siba där jag köpte den, dem rekommenderade att jag skulle ringa LG och jag jorde 2 gånger. Dem kunde inte heller lösa mitt problem så dem sa att jag skulle lämna in den så att dem kan kolla på den. Så jag hade tänkt att göra det på måndag, är dock osäker på vart jag ska lämna in den för siba sa att det blev billigare om jag lämnade in den direkt hos LG eller Repairhouse.
     
  4. Drupal

    Drupal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook
    ROM:
    Kör för det mesta vanilla numera
    Info:
    Pixel
    Telefon 2:
    Nexus 5x
    Telefon 3:
    Nexus 5
    Platta:
    Pixelbook
    Platta 2:
    Nexus 9
    Min kamera funkar bättre sedan jag uppgraderade till 7.0 (telefonen köpt i Google store). Innan var den riktigt kass, nu är den bara lagom kass. Nu startar den fortfarande upp långsamt (3-10 sek), ibland inte alls (var 5:e gång).

    Men som sagt funkar lite bättre nu än i 6.x då det ibland inte gick att få igång kameran alls utan att starta om mobilen. Samt att den Force Quittade var tredje gång. Hade lite för stor tilltro till Nexus då jag köpte min 5X, trodde felaktigt att det skulle vara en värdig uppföljare till N5 (som var en grym mobil för pengarna). Ser fram emot en uppgradering till en Pixel när den varit ute ett tag.