Kameraproblem i kyla

Diskussion i 'Mate 10-serien' startad av Difrenze, 22 jan 2018.

  1. Difrenze

    Difrenze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon mer som haft problem med kameran vid kyla? Var i fjällen i helgen och tog några bilder varav vissa försvann, stod först "loading" som att telefonen försökte processerna bilderna utan att bli klar för att sedan som sagt försvinna. Var ca 15-20- gällde främst porträttbilder
     
  2. Pheidias

    Pheidias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    35
    Jag var också ute i kylan några timmar i helgen telefonen blev rätt seg i kylan blixten kunde inte aktiveras och jag fick frost på displayen. Dock fungerade den och jag lyckades ta ett antal kort. Men några blanks precis som du skrev blev det. Antar att den ibland inte klarade av postprocessen.

    Men jag är ganska nöjd över att den fixade ca 4 timmar i -8 till -12 utan att stänga av sig.
     
  3. Difrenze

    Difrenze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo batteriet klarade den finfint under hela dagen trots att jag var ute mellan 9-15 varje dag i ca 20 minus men jävla synd att den inte klarade av bilderna, var riktigt grymma sådanna :/
     
  4. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 369
    Mottagna gillanden:
    5 157
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Jag råkade ut för samma sak igår när jag var ute och åkte skidor. Vart ganska fina bilder så tråkigt att de försvann, märkligt fel för batteriet låg på över 80% och telefonen fungerade som vanligt.
     
  5. Difrenze

    Difrenze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo mina problem har också varit vid skidresor, nu har det hänt vid två tillfällen och gått miste om en hel del riktigt balla bilder så det är ju inte alls kul