Problem: Kan inte få Runkeeper GO att visa väder

Diskussion i 'Applikationer' startad av MsGamerSE, 28 maj 2017.

  1. MsGamerSE

    MsGamerSE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Blir vansinnig, har försökt leta överallt efter folk som haft samma problem men hittar inget vettigt.

    Jag har en vanlig gammal Samsung S4, runkeeper installerat och "köpvarianten" GO. Vad jag förstått ska den kunna spara väder under mina aktivitet, men jag hittar inga options varken i appen eller inloggad på webben att göra några inställningar för det. Står något om Forecast IO - men det finns kanske något annat tillägg som går att synca? Allt annat fungerar som det ska, karta registreras mm

    Någon som fått det att fungera och har ni gjort något speciellt? Bifogar bild. 20170528_102605.png

    Vore sjukt tacksam för hjälp!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter som något som har med platsinställningar att göra. Har du aktiverat allting under "platsinställningar" i inställningarna? Det vill säga inställningarna för Android och inte just för appen i sig. Förmodligen använder den telefonens position för att hämta vädret, och hittar den ingen position uteblir det.
     
    jnsson gillar detta.
  3. MsGamerSE

    MsGamerSE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för ditt svar Bernard! Ja, det kunde man ju kanske tro men jag har på gps'en hela tiden och gjorde en extra koll idag. Det som är extra skumt är att runkeeper visar vädret i min träningsplan men inte när jag gått in på själva aktiviteten som ovan.

    Skickar skärmdump på (1&2) mina platsinställningar - hade valt high accuracy och fattar inte vad jag kan välja mer. (3) runkeeper träningsplanen - där väder syns!

    Försökte också googla det där forecast io men hittar inget vettigt, är det någon iphoneskit?

    Tusen tack igen för din hjälp.
     

    Bifogade filer:

  4. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast