Kan inte få SMS i Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av robert2010, 13 jul 2010.

  1. robert2010

    robert2010 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag behöver hjälp, vänner.

    Jag kan sedan i förrgår inte ta emot SMS i min Galaxy S. Däremot kan jag skicka SMS. Jag kan även skicka MMS och ta emot MMS.

    Ringde Tele2 som påstod att problemet ligger i telefonen, så jag flyttade över sim-kortet till min Nokia E75, och vips så fick jag 20 SMS.

    Vad kan problemet vara?

    Det har fungerat tidigare. Uppskattas om någon kan hjälpa mig.

    Mvh,
    Robert
     
  2. littlelen

    littlelen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid börja med att gå in på tillverkarens hemsida o "skicka inställningar" som man alltid gjorde förr o testa om du inte vill pilla själv...

    Annars är de ju felaktiga inställningar gällande APN o allt liknande, kommer inte ihåg de finare termerna tyvärr...
     
  3. robert2010

    robert2010 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så. Jag provade med att stänga av telefonen och lägga SIM-kortet i en annan telefon och lät den vara ett tag. Nu satte jag i SIM-kortet och så fungerade det.

    Jag ringde Samsung supporten som bad mig kolla meddelandecentralen och om den stämmer så skulle jag ställa om telefonen.

    Men nu fungerade det i alla fall. Tokigt!
     
  4. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag lånar tråden lite om det är ok. Jag har installerat handcent på min sgs. Dock så kan jag inte skicka mms via denna app. Dock om jag använder det sms-program som fanns i telefonen när jag köpte den så går det utmärkt.

    Vad kan vara fel? Är det någon inställning man måste göra? Har varit inne på Tele2:s hemsida och kollat så jag har rätt inställningar och det har jag.