Problem: Kan inte flytta appar till SD

Diskussion i 'Applikationer' startad av Reborn, 18 okt 2017.

  1. Reborn

    Reborn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 PRO
    Tja!

    Min SGS5 hade massa problem, var seg och dålig utrymme kvar i intern minne, då gjorde en hard reset, flashade Android 6.0.1 från sanmobile via Odin, sedan flahade TWRP via Odin och installerade SU via TWRP.

    Och min tanken var att nu med mobilen fräsch och rootad ska jag börja att installera mina mest viktiga appar och sedan flytta till SD kort som är på 32Gb för att ha mer ledig utrymme på enhetens minne.

    Först försökte jag flytta på appar med System app remover (ROOT), appen säger att lyckades men det händer ingenting alls, sedan köpte jag Titanium Backup PRO och i den visas inte alla appar som är förinstallerade och inte appar som jag installerade själv.
    Jätte mysko! :eek:

    ... och nu ville jag veta......
    Någon som vet vad som är fel?
    Hur flyttar ny på ett effektiv sätt appar till SD kortet i era rootade enheter?
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Om du inte har brutalt mycket appar så internminnet blir fullt, så finns ingen anledning att flytta appar till sd kortet, mobilen blir bara segare av det då internminnet oftast är snabbare att läsa från än sd kortet. Bättre att lagra foto, filmer, musik o.dyl. på sd kortet.
     
    Tom Reinhold Bäcker gillar detta.
  3. per79

    per79 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vart går brytpunkten vid lagringsutrymme på internminnet? När blir det lättare för telefonen plattan att hantera saker från minneskort ? Finns det någon ungefärlig procentuell gräns?
     
  4. per79

    per79 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag har samma fundering fast på en orotat enhet.
     
  5. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Det är inte snabbare att läsa från minneskortet men har man ont om utrymme kan man flytta sådant som inte behöver läsas så snabbt.
     
  6. Reborn

    Reborn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 PRO
    Det är exakt vad jag tänkte, har kvar i telefonen appar som jag tycker att är viktigaste och resten som jag inte använder och inte kräver hastighet i SD kortet.

    Men tillbaka till ämnet, någon som har lyckats att flytta appar till SD kortet i sina rootad mobiler utan problem?