Kan inte koppla upp via Bluetooth?

Diskussion i 'OnePlus X - Allmänt' startad av corpes, 19 dec 2015.

  1. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Jag kan inte koppla upp min telefon i bilen via bluetooth. Telefonen hittar min bil men den kopplar inte upp sig. Har inte haft några sådana problem med andra telefoner. Några förslag?
     
  2. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Har du prövat att göra tvärtom? Att låta bilen hitta din telefon? De funkade med min v70 och min htc
     
  3. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Testa stäng av wifi, samt har en hel del bilstereos(orginal) problem att koppla upp sig mot oneplus telefoner då det operativsystemet skickar telefonkontakter i felaktigt format och detta gillar ej stereon.

    Bluetooth phonebook kan fixa detta. Finns både gratis å betal app. Bara ladda ned å installera. Inställningarna är redan färdigt i appen.

    Om detta inte löser problemet så vettetusan varför det strular. Frågan är då, har du kunnat koppla ihop mobilen med någon annan blåtands enhet liknande bilstereon?
     
  4. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Det står i telefonen att den hittar den, i mitt fall står det "my car" men jag får inte upp pinkoden man ska trycka a in för att verifiera uppkopplingen.
    Jag har kunnat kopplat upp både Samsung och honor telefoner utan problem. Min bil är en v70. Kupster, hur låter man bilen leta efter telefonen?

    Jag kan koppla upp telefonen via bluetooth hemma mot stereon.

    Edit. Och nu efter många försök, både söka via telefon och bilen utan framgång, så hoppa allt igång. Vet inte vad jag gjorde men nu fungerar det!
     
    Last edited: 20 dec 2015