Problem: Kan inte öppna sms *bussbiljett*

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av androidbrick, 3 okt 2011.

  1. androidbrick

    androidbrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett riktigt skum problem med min galaxy s. Jag kan inte öppna buss sms biljetter. Mobilen piper till och jag ser att jag fått ett nytt sms, Drar ner rutan högst upp (vad den nu kallas) ser smset och den första meningen i det, sen trycker jag där för att läsa / öppna själva smset, men det enda jag ser är en svart ruta / tomt sms.

    Alla sms från andra avsändare går hur bra som helst att öppna, även tex tågbiljetter från SJ.

    Så tack vare detta har jag inte fått åkt med bussen 2 gånger i rad nu, och ändå fått betala...

    Vad i hela h****** är det för fel? Kan även tillägga att det fortfarande står att jag har 2 sms i inkorgen på själva sms ikonen och i scroll rutan högst upp, men går jag in i inkorgen så ligger inget sms där...
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Använder du stock sms appen? Gör du det kan du ju testa med att hämta tex GO SMS. Vilken stad gäller det?
     
  3. freppan

    freppan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har nyligen råkat ut för exakt samma problem med min samsung galaxy s, när jag köpte bussbiljett till stadsbussen i uppsala. Har testat att installera GO SMS men problemet kvarstår. Kan inte hitta någon hjälp någonstans.

    Please!
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Får du något felmeddelande eller något sånt, eller vad händer när du försöker öppna smset? Har du stock-rom eller någon annan rom installerad? :)

    Jag köper SMS-biljett i Uppsala dagligen utan problem, så det verkar vara något mer eller mindre specifikt för din telefon.
     
  5. freppan

    freppan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har köpt X antal biljetter med telefonen förrut utan att råka ut för detta.

    Rullgardinsmenyn visar på att jag har ett nytt meddelande. När jag öppnar mailet via den vägen så visar den bara på ett tomt sms, ungefär som när jag ska skicka ett nytt. Detta med GO SMS. Med ursprungsprogramvaran så blir det på liknande sätt men med ett felmeddelande som säger att jag måste ange kontakter eller något liknande.

    Enligt den nedre menyraden så visar den att jag har ett nytt meddelande men när jag öppnar inkorgen så finns det inget nytt meddelande där.
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jaha, konstigt tycket jag..om du testar appendix UL Bussbiljett av typ Mushenki (stavning?). Testa om det funkar, annars skulle jag nog rekommendera en återställning av telefonen..tänk då på att spara kontakter, apparat osv som du vill ha kvar :)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  7. freppan

    freppan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, får väl göra en återställning i värsta fall. Tack för hjälpen.