Fråga: Kan inte skapa Exchange-konton i 6.0.1

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av Karinsberg, 29 dec 2016.

  1. Karinsberg

    Karinsberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag har en Hotmail-adress privat och ett 365-konto (Microsoft) via jobbet. Jag vill konfigurera upp så att jag kommer åt mailen, kontakterna och kalendrarna på min nya fina OnePlus 3T. Men jag stöter på patrull...

    1. Jag har alternativet inställningar > konton > lägg till konto > Exchange. Jag har testat att lägga till hotmail. Men det blir endast en IMAP-koppling. Inga kontakter eller kalendersynkas. Lägger jag till min jobbmail (365) så får jag synk-fel på kalendern. Det blir dock inte en imap-koppling vilket är bra.
    Enligt en del bilder på nätet så ska det finnas två Exchange alternativ dels, det vita kuvertet med röda kanter (det är det jag har) och sedan en blå eller en "fyrkantsliknande symbol), den har jag inte som alternativ.

    2. Jag har testat att starta och stoppa Exchange services, ingen framgång:
    • Settings → Applications
    • "..." (action overflow button in top-right) and enable System apps
    • Go back to the list of apps, find Exchange Services, and activate it.

    3. Vill helst inte köpa någon app, men jag har testat att installera Nine. Då går det fint att få in mina båda Microsoft-konton. Men som sagt vill helst inte ha den här lösningen...

    4. Läste att man kan installera APK (vet inte vad det är riktigt) den senste versionen verkar vara den här:
    https://forums.oneplus.net/threads/...-account-and-new-boxer-email-on-cm-12.297285/
    Vågar jag det? Hur backar jag tillbaka om det skulle bli tok fel?

    5. Testade även Outlook-appen. Men kalendern är ju helt hopplös. Kan bara visa 3 dagar. Jag är ute efter dag-, vecko- och månadsvy.

    Någon som kan försöka hjälpa mig?

    /Karinsberg - nyast på detta forum för idag antar jag :)
     
  2. Jommie

    Jommie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kör båda hotmail och jobbets exhange med Mobile Iron säkerhetslösning. Hade samma problem med default app. Hämtade och använder Boxer och då fungerar båda mail och kalender. Om det är den bästa app törs jag inte svara på, men då den gör jobbet orkade jag inte leta och testa på med andra.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.boxer.email

    Edit: Uppdaterad med länk
     
  3. Karinsberg

    Karinsberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack! Värt att detta Boxer appen. Nine kostar ju ca 100:- efter man provat i 14 dagar.
    Vad menar du med "Kör båda hotmail och jobbets exhange med Mobile Iron säkerhetslösning"?
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Nine är värd sina 100 :- . Har kört med den i ett par år nu och den är riktigt bra
     
  5. Jommie

    Jommie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej. Jag menar jag kör med 1 hotmail konto + 1 exchange konto som även använder Mobile Iron kryptering (Egen app som är et krav från företagets it-avdelning).

    Oavsätt - båda hotmail och exchange fungerar med boxer var vad jag ville fram till.
     
  6. Karinsberg

    Karinsberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Jommie, du har rätat ut mitt frågetecken, nu fattar jag. ;)