Problem: Kan inte skicka sms helt plötsligt!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av xorken, 9 okt 2012.

  1. xorken

    xorken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har haft problem med att telefonen inte går ner i viloläge utan något verkar hålla den i vaket läge hela tiden på sistone vilket drar ur batteriet fort. Så har i min felsökning på det ändrat lite i menyn *#4636#* (radioband o dataläge) samt stängt ner lite processer folk på forum haft liknande problem med. Och nu helt plötsligt kan jag inte skicka sms?! Kan ta emot sms, ringa och bli uppringd, men just skicka fungerar inte. Får bara upp ett felmeddelande som säger att det inte går att skicka meddelandet.

    Har prövat att starta om, stäng av, ta ur batteriet utan resultat. Någon som har tips på vad jag kan göra för att lösa detta vitala problem?! Har testat både orginal sms appen samt go sms pro, inget fungerar.

    Snälla all hjälp uppskattas!
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testa att gå in på inställningar, mobila nätverk och ställ in nätverksläget där igen. Typ GSM/WCDMA.

    Hjälper det inte, kan du då testa ett annat simkort i din mobil för att utesluta om problemet beror på simkortet eller telefonen.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    om du har donat och stängt vissa grejjer i mob så kanske det beror på det eller vad tror du.. dra igång allt du stängt ner och testa om sms funkar då..
     
  4. xorken

    xorken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Hittade felet! Hade lyckats ta bort numret till SMSC . Fyllde i numret till tele2 igen sen funkar det !