Problem: Kan inte skicka/ta emot mms - S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Sharkbait, 4 sept 2017.

  1. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kan ringa, smsa och Internet men inte skicka/ta emot mms.

    Har provat att återställa åtkomstpunktnamn. Då fungerade en halv dag. Provat att göra en fabriksåterställning. Gjorde en backup på innehållet i mobilen och efter fabriksåterställning återställde jag med backupen.
    Det fungerade inte att skicka/ta emot mms efter det.

    Tog över sim-kortet till en annan mobil. Då fungerade att skicka/ta emot mms. Satte tillbaka sim-kortet i min mobil och då fungerade det en stund att skicka/ta emot mms men sedan slutade det att fungera igen.

    Vad är det som kan vara fel på mobilen?
     
  2. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

  3. Sharkbait

    Sharkbait Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det där har jag också gjort.

    Under "Åtkomstpunktsnamn" finns det två flikar. Den som är markerad heter 3 och den har inte i skrivet för mms. 3mms är inte markerad men har allt i fyllt för mms.

    När jag fyllde i den som är markerad, 3, så fungerade det iallafall inte att skicka/ta emot mms.

    När jag återställer "Åtkomstpunktsnamn" så kan det ibland fungera att mmsa men för en kortare stund. När jag provade med sim-kortet i en annan mobil och satte tillbaka sim-kortet i min mobil så fungerade mmsa en kortare stund. Då har jag inte fyllt i de extra uppgifterna du hänvisar till. Så varför fungerar det bara en kortare tid att mmsa för att sedan sluta? Kan den "tappa" dessa uppgifter under "Åtkomstpunktsnamn" som du hänvisade till?

    Känns inget logiskt. Hade den inte fungerat överhuvudtaget hade jag köpt det men att den fungerar lite hur som helst under en kortare tid blir jag inte klok på..
     
  4. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra. Prova med att ta bort APN och lägg till den igen, om du inte har gjort det redan. Alternativt så tar du det upp med tre.