Kan inte starta wifi, bluetooth eller usb..

Diskussion i 'Desire Z' startad av lillixx, 10 jan 2013.

  1. lillixx

    lillixx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan inte starta wifi då det bara står "fel". wifi:en startar inte ens.
    Samma gäller bluetooth utan någon felmeddelande.
    USB-anslutningen till datorn fungerar inte heller, den laddas men man kan inte ansluta till datorn och plocka bland filer osv.

    Jag tror wifi:en och bluetoothen slutade fungera samtidigt, då jag skulle använda mobilen för att dela internet med min dator. USB anslutningen slutade att fungera då jag gjorde en total återställning på mobilen.

    Någon som kan hjälpa mig eller ge mig råd till något nummer jag kan vända mig till? hittar inte HTC:s hjälpnummer,(undviker gärna att lämna in den för reparation).


    Min förhoppning är att om jag rootar telefonen kan jag fixa wifi:n och bluetoothen, men det går ju inte då jag inte kan ansluta till datorn via usb.. (undviker gärna att lämna in den för reparation).

    Är tacksam för all hjälp jag kan få!
     
  2. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Hmm.. Jag har aldrig hört talas om något liknande och jag upplevde inte det på min DZ. Har du gjort en till återställning av mobilen, det kanske eventuellt blev något strul när du gjorde det förra gången?

    Får du ingen kontakt med datorn överhuvudtaget? Och har du prövat med att byta usb-port?

    Eftersom jag själv aldrig varit med om någonting liknande så har jag inte något bra svar :/ men hoppas detta kan hjälpa lite grann i alla fall.
     
  3. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog testa aterstalla mobilen forst, att roota och pilla runt vet jag inte om det e nagon bra ide

    Hursomhelst hittade jag nummret till htc's kundservice
    Sverige English, Svensk +46-(0)85-055-6438
    09:00 - 21:00 (Mån – Fre), 09:00 - 13:00 (Lör)
    http://www.htc.com/www/contact/phone/

    Lycka till!