Problem: Kan inte uppgradera till 2.3.6

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av kroffe, 15 aug 2013.

  1. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Sambon har lagt beslag på min SGS1 för ett halvår sedan. Så småningom fick hon diverse problem med telefon och jag lyckades med hjälp av Odin så småningom uppgradera den till 2.3.3 och den fungerade bra.

    Men på senaste månaden eller kanske t.o.m. lite längre har den bråkat mer och mer. Den stänger av sig hipp som happ.

    -Jag har testat med att klämma in en liten bit papper vid batteriet för att säkra att det inte tappar kontakt.
    -Jag har stängt av SNS processen som läst om här på forumet.
    -Jag har fabriksåterställt luren.

    Men ingenting av detta har hjälpt, så jag tänkte att jag skulle försöka uppgradera till det som tydligen skall vara den allra sista versionen som någonsin skall komma, 2.3.6. Därför laddade jag datorn med senaste versionen av Kies och försökte skrida till verket.

    Under Verktyg fanns "Uppgradering och initiering av inbyggd programvara", men när jag försökte med det får jag svaret att "GT-I9000 har inte stöd för initiering". Nähä..!

    Det andra rimliga valet "Inställningar för automatisk hämtning av senaste inbyggda programvara" gav heller ingen hjälp då det bara finns en tomt val vid "Hämta programvara för:"

    Så hur bär man sig då åt för att uppgradera?
    En annan fråga om detta: kan det ha något med själva SIM-kortet att göra?
     
  2. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hittade den gamla 2.2.1 versionen på nätet och nergraderade istället. Det var den som jag hade från början och som jag i.o.f.s var nöjd med. Verkar som luren funkar igen som tidigare. Någon som vet var man kan få tag på 2.3.6?