Problem: Kass batteritid efter Lollipop

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av mr_c, 21 maj 2015.

  1. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Uppdaterade min G2 till lollipop för ett par dagar sedan och numera är batteritiden ett skämt!

    Är det fler som har samma problem? Min G2 används endast som extratelefon för mitt ena företag, dvs oftast ligger den bara påslagen under hela arbetsdagen, varken ringer, messar eller tänder skärmen på den.

    Ni vet själva hur länge en G2 kan vara igång i ett sådant läge. 8 timmar på jobbet hade dragit 60% ström, varav google play tjänster hade dragit merparten av strömmen?

    Kollade man batteristatus så skulle telefonen klara totalt 11 timmar under de förhållandena. Innan var det mer åt hållet 240tim+?

    Vafan gör man? :(
     
  2. Spineshank

    Spineshank Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Har du gjort fabriksåterställning? Brukar behövas när det är större uppdateringar.
    Har tvärtom, fått riktigt bra batteritid. Har inga siffror på't för stunden. Men märkbart bättre
     
  3. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Vet inte om det gör skillnad på detta eller något alls egentligen. Men läst någonstans att man efter en uppdatering när den är klar också ska stänga av mobilen helt och inte bara starta om den. Något ska enligt där jag läste det (vart det nu var) göra skillnad (vad det nu är).
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    sen är det icke att glömma att jag antar det är 5.0.2 ni fått som fortfarande är buggig. 5.1 är buggig... 5.1.1 är mindre buggig men har fortfarande problem med drain av batteriet.
     
  5. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag har mycket bättre batteritid med lollipop.
    Togs från laddaren för 12 timmar o 30 minuter sen.
    Uppdaterad o fabriksåterställd för några dagar sedan.
    Förvisso bara 40 minuter screen on idag men så bra va det inte med kit kat.
    [​IMG]
     
  6. samsins34

    samsins34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2015
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4
    gör en fabriksåterställning då inställningar från tidigare versioner inte gillas av det nya operativsystemet
     
  7. slusk

    slusk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en systemåterställning på min lur efter jag la in Lollipop.. Men sen så stoppade jag i den i firmadatorn där jag inte hade alla drivrutiner installerade och fick upp mobilen som en flyttbardisk typ.
    Så gick in där och kollade och hittade massa gamla kort osv som jag trodde var borta sedan länge. Efter att drivrutinerna var installerade kom jag bara åt den vanliga kameramappen igen.

    Är det nått jag missar när jag gör systemåterställning? GÅr in i inställningar och tar fabriksåterställning. Kan man formatera minnet på nått sätt kanske?