Diskussion: Kass batteritid Galaxy S8

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Gurra202, 9 sept 2017.

  1. Gurra202

    Gurra202 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2015
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    129
    Nu kommer jag ihåg varför jag lämnade alla andra märken tex apple och samsung och köpte Huawei! Alltså funktionerna är det inget fel på men sitter wn kväll och strösurfar och facebookar hade 100% klockan 20.00 och nu 00.00 har jag 25% kvar. Slurp säger det. Min gamla huawei mate 9 pro hade jag tyo haft 50-60% kvar på samma användande. Jag har dragit ner upplösningen till minimum också. Känns ju sådär.
     
  2. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Ja vissa har ju tyvärr problem med batteriet, sitter jag hemma å slöar med surf eller YouTube så får jag typ närmare 9h sot,
    Känns mer som batteriet aldrig ska ta slut.
     
  3. Gurra202

    Gurra202 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2015
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    129
    Är detta något som samsung erkänner/tar på sig?
     
  4. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Ingen aning faktiskt, tror tyvärr så att det är mjukvaru relaterande, då vissa dagar enormt bra och vissa dagar sämre, så brukar oftast efter jag tar ut laddaren starta om luren direkt... Gör jag inte detta så får jag kass batteritid på den laddningen, och en omstart så räcker det jätte bra oftast.
     
  5. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    449

    MINA ENHETER

    Hur ser dina stats ut?

    Hur lång SOT har du?

    Använder du Wifi eller 3g/4g?

    Har du installerat något skit som dränerar batteriet i bakgrunden?
     
  6. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Tror inte det har med Samsungs mjukvara att göra, då jag haft grymt bra batteritid enda sedan jag köpte den vid lanseringen. Problemet ligger antagligen hos en app man laddat ned, taskig täckning, att routern ballat ur eller något annat.

    Om man klagar på batteritiden så är det alltid bra om man visar screenshots på batterianvändningen så kanske man kan få hjälp.
     
  7. Gurra202

    Gurra202 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2015
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    129
    Men vad spelar det för roll? Jag upplever ju det vid samma användande och med exakt samma appar installerade som på min tidigare Huawei förutom då dom som samsung skickar med. Att batteritiden är mycket sämre. Det äe ju så det är.
     
  8. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Nej spelar ju ingen som helst roll i så fall. Ha en bra kväll.
     
  9. Micmatts

    Micmatts Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag lämnade alla dessa "hypade" mobiler som medierna höjer till skyarna just pga att jag inte kan ha en mobil som inte ens fungerar ett halvt arbetspass på jobb.

    För några månader sedan köpte jag Mi Max 2 med 5300 mah batteri. Här snackar vi tillverkare som inte lurar kunder. Dock är ju prestanda och finesser så där bra....

    Nu när Note 8 kom ut tänkte jag att vad fan det där måste de väl ha fixat nu. 2017 när man använder mobilen till typ allt.

    Till alla er som tänker köpa en Samsung Note 8 för TIO TUSEN kr så ska ni nu få veta att batteriet slocknar efter 4-5 timmars användning!! Blir o cykla tillbaka med den idag o fortsätta köra med en slö Kina mobil men som i alla fall fungerar.

    Har aldrig förstått vad man ska med en cool skärm och andra "finesser" på en telefon om de inte går o använda?

    Är ju som o köpa en Tesla med en motor från en Volvo 240 som drar 3 liter bränsle och dör innan du kommit halvvägs till jobb...

    Öppet Köp Äger!

    Ha det bra alla!
     
    strandkanten och maher.93 gillar detta.
  10. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    449

    MINA ENHETER



    View: https://www.youtube.com/watch?v=8kS3WSeHFcs



    View: https://www.youtube.com/watch?v=MiDG-ev_e_I


    Varsågod. Du har fakta här, i två videos. Din "dåliga batteritid" är det något användarfel på. Din kära kinatelefon har ett megastort batteri, men klarar ungefär samma batteritid (UNGEFÄR).

    Hittade inga tester med dessa telefoner mot varandra, men testen ovan är snarlika. S8+ testet är nog snäppet hårdare och drar mer batteri.
     
    Kristy och Finskpinne gillar detta.
  11. Micmatts

    Micmatts Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Ha ha en Samsung med 8 SOT med max ljusstyrka och allt övrigt med. Hitta gärna en video på det för det vill jag och säkert alla andra här som är pålästa i ämnet

    Sen som du så proffsigt syftar på att det skulle va ett användarfel, ja det kanske det är men i så fall på båda mobilerna då jag bytte från Note 8 till Mi Max 2 och gör exakt samma grejer med dem.

    Men likväl ett och ett halvt dygn mer batteritid på Mi Max??

    Väntar tålmodigt!
     
  12. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Snälla sluta svara troll som precis skapat sina konton och vägrar inse fakta.. Reporta dem istället

    ps. Ska du klaga och bete dig som ett barn, använd rätt forum.
     
  13. Micmatts

    Micmatts Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Framgick dåligt vem du syftar på men vad har det för "betydelse" vilken dag jag skapade mitt konto om du menar mig?

    Både klagar (samsung) och berömmer (Mi Max)
     
  14. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Du sitter och jämför 2 mobiler i helt olika spektra av modeller.

    Mi Max 2 vilken jag har ägt har lätt den bästa batteritiden i marknaden. Finns inget som slår den.

    Men. Den sitter på ett svagt chip som Snapdragon 625. När man har en Kia Ceed på 1.6l diesel så kommer du alltid längre med tanken än en kraftigare bil om vi nu snackar bilar.

    Note 8 är en fantastisk mobil men är tyvärr underdimensionerad med tanke på hur stor mobilen faktiskt är.

    Men som jag ser här så handlar tråden faktiskt om en användare som tycker att hans s8 har kass batteri tid och helt plötsligt snackar vi 3 mobiler som har helt andra batteri förutsättningar än s8.

    S8 är en liten mobil med litet batteri. Köper du större mobiler får du mer batteri.

    Jämför bara iphone modellerna. Vanliga och plus.

    Man köper inte en liten mobil och förväntar sig extrema tider. Så är det bara...
     
    Kristy, tswfootball, hahadaoc och 1 annan gillar detta.
  15. Micmatts

    Micmatts Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Helt riktigt R3born!

    Du avrundade helt perfekt tack. Och dessutom så har Gurra202 dessutom helt rätt redan från början beträffande Huawei. Hade Mate 8 med lysande batteritid. 16 oktober kommer Mate 10 så där blir det köp. Två laddningar på dygnet kan man ju ta helt klart