Kass touchskärm

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Dot, 30 nov 2010.

  1. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jaha... Nu har min touchskärm gett sig. En remsa från menyknappen och hela vägen upp fungerar inte. Den har varit lite till och från med många "skojiga" ep-anfall i menyerna, men nu är den delen av touchen död. Bilden visas dock hur fint som helst.

    Jag har inte sett några andra trådar med det här felet på Milestone. Den köptes den 15/12 förra året på The Phonehouse i Kiel. Den har tapp och skrapmärken sen i våras, men den har inte utsatts för fukt. Jag vet inte hur tysk garanti fungerar, men har hört att den är två år.

    Tror ni jag har nån hjälp av garantin? Hur gå tillväga? Jag är ingen fena på språket om man säger så, men skulle nog kunna muta någon arbetskamrat att hjälpa mig. Eller ska jag kolla om hemförsäkringen kan hjälpa mig?
     
  2. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det måste ju gå på garantin, och det har inte ens gått 1 år. Det är bara det att det är jobbigt att skicka till utlandet då.

    Min har också fått tokryck några gånger. Och då och då registrerar den ett tryck någon helt annan stans än där jag tryckte.

    Sent from my Milestone
     
  3. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag var i Kiel under torsdagen och lämnade in Milestonen på The Phonehouse. Nu hade touchskärmen lagt av helt och det är omöjligt att komma in i telefonen.

    Jag betalade €20,80 för att de skulle skicka upp den till mig i Trollhättan när den är klar. De gissade att det skulle ta ett par tre veckor, men det går ingen nöd på mig med min Blade. Jag har till å med moddat Milestones bilhållare så den numera även funkar med Blade. Saknar dock att Blade inte känner igen att den sitter i en bilhållare.
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

  5. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kollade idag hur det går med reparationen. Efter tio dagar (suckar lätt) är den fortfarande i status "inlämnad".
     
  6. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Från att vara inlämnad är den nu helt plötsligt klar. De skickade den idag, så med lite tur kanske jag får min gamla Milestone till helgen.
     
  7. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej, den kom inte före helgen, men den kom med en helt ny ovandel. Tyvärr omformatterad och inte med någon nyare FW än 2.1-Update1.

    Får se om jag får den såld. :)