Problem: Kies 2.6 "unsupported device alert" - SmartSwitch?

Diskussion i 'Galaxy S4 Mini' startad av Bo_B, 21 feb 2016.

  1. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Vad 17 har hänt med Kies? Jag startade den idag på min Windows 7 X64 laptop och då hade den hittat en ny version som den installerade. Det blev 2.6.3.16011_2.

    När allt var klart så kan den inte längre koppla upp till min S4 Mini!
    Det kommer upp ett meddelande "unsupported device alert" och man ges erbjudandet att ladda ner "Smart Switch" som skulle kunna ordna det hela.
    Men när man klickar på länken kommer man till vad som ser ut som en allmän frågesida (FAQ) utan några ställen där man skulle kunna ladda ner nåt.
    Vad 17 är "Smart Switch" för något och hur gör man för att installera den på sin laptop?

    Follow-up
    Jag avinstallerade Kies2 och försökte installera Kies3 i stället, men den kunde inte heller koppla upp sig.
    Då installerade jag Kies2 också (min S4Mini kanske var för gammal för Kies3?) Funkade inte heller!
    Jag startade också om PC:n i förhoppningen att det skulle lösa sig.
    Om jag går in på Device Manager/USB så syns Samsungenheten med en varning och om man tittar så sägs att drivern saknas eller är korrupt! Men den har ju installerats (och ominstallerats) via Samsungs egen mjukvara!!!!
    Till sist så kommenderade jag Device Manager att avinstallera drivern och när jag sen kopplade in min telefon så letade Windows på nätet efter en driver (Windows update) som den installerade. Sen fungerade det i alla fall så att jag kan flytta filer fram och tillbaka till telefonen.
    Men ingen av Kies klarar av att koppla upp telefonen....
    Vad är det för skit egentligen????
    Man har ingen som helst nytta av Kies som det ser ut....
     
    Last edited: 21 feb 2016