Fråga: Kina tv-stickor bara skräp?

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av laserturken, 25 dec 2015.

  1. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har provat ett par stycken, några mindre kända märken men även som säljs på siba.
    Android: Har aldrig varit speciellt nöjd, uppspelning av media från olika tjänster t.ex netflix HBO osv har fungerat sådär, meckigt och inte så bra kvalité från vissa leverantörer.
    Spotify var ingen höjdare heller på så stor skärm.

    Windows: Onödigt klyddigt att använda netflix,HBO,plex och liknande genom webbläsare. Problem att dra ut högre kvalitet genom plex.

    Lösning: Chromecast... Är så jäklar nöjd med Chromecast, en utav de bästa elektonikprylarna jag köpt sett till pris och vad man får.
    Starta upp olika Play tjänster supersmidigt, lyssna på Spotify super enkelt och egen server med Plex är oslagbart!

    Men mycket handlar om syftet med din produkt, vad vill du kunna utföra?
     
  3. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Mitt syfte är främst streaming från NAS, netflix m. fl är mest bara en bonus för min del.

    Men vad jag har förstått så har inte chromecast fullt stöd för lokal streaming eller?
    Jag har hört talas om en app localcast som möjligtvis kan fixa de?
     
  4. hfohrman

    hfohrman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 Pro
    Telefon 2:
    Honor 9
    Platta:
    Mediapad T3 10.
    Platta 2:
    Surface Pro Classic
    Som sagt. Det är ju mycket en fråga om vad man använder saker till.

    Själv använder jag en del playtjänster med VPN (bor utomlands vissa delar av året).
    Dessutom använder jag slingplayer mot min slingbox.

    Och för detta har jag under ett antal år använt Android resp Windows boxar. Dock använder jag boxar och inte stickor. Av flera anledningar.
    Först kylning. En sticka blir lätt för varm men en box har lite mer massa att leda bort värmen.
    Sedan vill jag köra med trådad internet. WiFi har ju sina begränsningar. Särskilt vid avstånd men också pga att etern är överbelastad. (I min lägenhet i Sverige får jag upp 35 stycken routers inom närområdet). I sommarstugan i Thailand har jag en bit mellan router och TV men använder då lan via elnätet.
    Sist anslutningsmöjligheter. En box har oftare 2-3 usb portar. En Sticka max en.

    Efter en hel del tester har jag sedan börjar använda Minix produkter. Dom fungerar bra.
    Har nu 3 st Neo 5 boxar med Android. På senare tid har jag dessutom börjat använda Neo Z64 Windows då jag tycker om Windows 10 som operativ.

    Hans
     
  5. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Jag har också fasta för just Neo Z64 Windows men de står och väger lite mellan minix x8h plus eller kommande MiniX Neo U1 då jag gillar air-mouse är smidigt på Android samt att de blir mindre klick hit å dit jämfört med Windows.

    Sen har vi även kommande Intel Compute Stick "runt hörnet" får se om de kan vara nåt att ha.