Klocka för träning

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av wmb, 24 nov 2013.

  1. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Blev oxå bra sugen på en sån, tänkt att använda den för löpträning (endomondo) och golf (golfshot gps) du har inte lust att prova å installera dom apparna å se om det funkar? vore riktigt schysst
    Skillnaden mellan golf edition och vanliga verkar iaf vara att golf har 16 gb lagring
     
    ducken gillar detta.
  2. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Ledsen:ehm: Ha faktiskt inte så mycket tid över just nu. Kolla XDA-länken ovan så har de en lista över alla appar som funkar.
    Motorolas stock app för löpning tycker jag är bättre än Endomondo faktiskt så jag har övergett Endo nu. Men Endo skulle fungera, har dock inte gjort ngt försök själv.
     
  3. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ok, försvinner stock-appen vid rootning? går det å få tillbaka den isåfall? vilken ROM kör du, stock eller någon custom? några saker som inte fungerar som de ska efter root?
     
  4. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Nej, alla stock funktioner/layout finns kvar. Stock rom ser inte ut som en vanlig Android telefon layout, utan liknar mest en sportklocka fast med touch screen. Jag har inte märkt något konstigt efter root. Vid löpningen kör jag stock "appar" för träning och musik.
    Senaste stable ClearDroid kör jag. Du hittar den lätt på XDA, datorn är himla seg idag så jag hittar inte länken just nu. Har inte haft tid att testa runt så jag har inte mycket att jämföra med. Den funkar. Eftersom skärmen är så stor som den är, har jag inte försökt med att trycka in mycket "avancerad" appar i den. Därför kan jag inte säga mycket om hur Rom:n funkar ihop med olika appar.
     
    strangelovee gillar detta.
  5. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Har inte tänkt på det att det ingår golf i stock Workout appen. Såg din fråga på XDA. Så jag testade att ladda ned svenska banor och det gick rätt smidigt. Jag har inte koll på vilka banor finns i landet. Det är rätt många som finns på listan och sisjön golfbanan som ligger närmast mig finns iaf.
     
  6. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jo, såg att det fanns i stockappen, så kanske får köra på den och hoppas att den är ungefär lika bra som appen jag köpt för telefonen. Köpte du din från hong-kong säljare? hur lång tid tog det innan du fick den?
     
  7. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Jo, det var en som skickade från JK. Fast det såg ut som han/hon är amerikansk försäljare från början. Det tog en vecka ungefär har jag för mig.
     
  8. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Sent svar men... Jag kör en "Nästan" Smartwatch. Nämligen Suunto Ambit 3 HR Peak black. Det är en rent träningsklocka med ett pulsband som är bättre än de som är inbyggda i klockor.

    Viktigast för mig var att kunna mäta träningen utan att mobilen med mig och bra batteritid. Det syncar mot datorn via USB eller Bluetooth mot mobilen. Via appen Movescount. Det enda som är mobile-smart är att du ser vem som ringer och att du fått ett sms. Det räcker för mig.
    Är du ute efter Google Fitness koppling så finns det inte (just nu ).

    För mig är träningen viktigare än en flashig touchscreen och coola watchfaces. Även om det skulle vara nice :)