Köp inte Z5c

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av andhreas, 4 maj 2016.

  1. andhreas

    andhreas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Har en z3c och uppgraderade till z5c, visade sig vara en nedgradering!

    -Efter två månaders användning så är z5c slöare än z3c på nästan allt.

    -Kameran är katastrof. Kan ta upp emot 7 sekunder att starta. Videoinspelning börjar lagga efter 40 sekunder. Starta och avsluta en inspelning kan ta flera sekunder upp emot 10s. Har fått många inspelningar på mina barn förstörda pga lagg i filmerna, tack för det Sony.

    -Fortfarande problem med självsprickande baksidor och skärmar. Min baksida sprack över natten, kunde inte få besked om det skulle gå på garanti så jag avvaktade med att skicka in den. Ville inte betala 910kr för en baksida. En vecka senare så sprack min skärm också över natten. Touch död och tvungen att skicka in på lagning/garanti, fick svaret att inget gick på garanti!!! Helt sjukt eftersom det är ett känt problem. Efter många mail fram och tillbaka så tog dom displayn på "goodwill", men jag skulle få betala för baksidan. Ok tänkte jag eftersom bakstycket kostar 200kr enligt deras offert och i stort sett allt jobb utförs eftersom dom ska byta displayn ändå. Men NEJ då jag ska ändå betala för allt jobb osv 910kr, dom vägrar annat. Då hade det gått och 2-3 veckor och jag betalde för att få hem telefonen.
    Sprickorna formade ett X, dvs från vänster snett nedåt på baksidan och på samma sätt på framsidan över samma area på telefonen. Bara detta är ett tydligt tecken på spänning/vridning i telefonen. Men som sagt Sonys lagning och support vägrade inse det.

    Z5c såldes direkt när jag fick hem den, aldrig mer en Sony! Min första telefonen var en GH688 och sedan dess har jag haft i stort sett bara SonyEricsson/Sony telefoner men nu är det slut. Grattis Sony, bra jobbat hoppas ni njuter av de 910kr jag betalade för ert tillverkningsfel för några fler pengar blir det inte.
     
  2. flyawaynille

    flyawaynille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än hålla med. Jag fick en Z5c efter att hörlursuttaget på min Z3c gick sönder 3 gånger. Batteritiden på Z5c är katastrof i jämförelse med vad Z3c hade(max 3 timmar screen on istället för 5-6), kameran tar som du säger en evighet att starta. Mobilen kan dö lite då och då utan förvarning, och kräver då en hard reset.
     
  3. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Bara S0 modellerna som är bra och håller då eller, ingen av mina S0 modeller har haft problem. Däremot nästan alla D5503,D6603,D5803.. osv har haft problem, varit sega osv. S0 är alltså dem asiatiska modellerna. Men jag håller med dig, verkstaden vet om problemet men vägrar göra något åt det. Kan också mycket möjligt vara otur eller något. En Z3 perfekt, medans Z5P värre än värst. :P
     
  4. andhreas

    andhreas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Vad jag har förstått så är det inte längre Sony som tar hand om reklamationer, det är outsoursat till Accenture, och undrar om inte de sourcar vidare till ett företag som heter Senzum i Sverige. Dom skiter väl i Sonys rykte och vill bara håva in pengarna.
    Ska försöka få tag på någon inom Sony för att få mitt fall löst. Har fått reda på att där ska finnas en Japan som är ansvarig men har inte fått ett namn.
     
  5. pen

    pen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2015
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z5 Compact Vit V2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z5 Compact Vit V2
    Då kanske man kan skamma/köpa en för 500:- inkl frakten :-D
    För jag har inga av dom problem som det klagas på nu.
    Visst jag hade problem med min första veckan innan jag installerade om, sen har den vart bästa luren jag haft, alla har vi olika smak men finns inte i min värd att nånsin igen köpa samsung eller htc, så försvinner sony lurarna blir det nått annat än dom iaf kanske ubuntu.

    Visst är det så att service är det nån annan som gör åt Sony var så redan på Sony Ericsson tiden, dom ska ju tjäna pengar så inte ger dom oss nya lurar i första taget.