Köpa iPhone Se som komplement?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av MatteVTR, 14 apr 2016.

Taggar:
  1. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Ibland, bara ibland kan jag tycka att min G3 är lite stor. Speciellt på jobbet. Dessutom är nyfiken att prova en Apple lur. Funderade på att köpa en iphone SE, att ha där. Tror ni den är FÖR liten? Skulle jag bli tokig av att gå från 5,5" till 4" när jag jobbar? Ös på med åsikter.
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Jag har lite olika telefoner jag hoppar emellan. Använder en Samsung S7 och en Iphone 6S som huvudtelefoner men har även en 5S som jag använder då o då när jag vill ha något smidigt. Visst är displayen liten när man vant sig vid större men den fungerar utan problem och den är ju så satans smidig att använda/ ha med sig. Anser du att du har råd så kör säger jag
     
  3. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Jag har väldigt små händer. Jag har en mobil på 5.7" som största och 4.7" som minsta, man vänjer sig ganska fort. :)
     
  4. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag fick nyligen en 5S som arbetstelefon. Hade samma funderingar som dig så det passade mig bra, eftersom det är arbetstelefon behöver jag inte dras med den hela tiden. Kan ju vara en idé att skaffa en sådan istället om du vill spara några slantar. Fick iOS 9.3.1 nyligen så den hänger med.

    Intrycket hittills är att jag är bekväm med formatet trots att jag även är bekväm med min lite större S7. Men det är mycket jag saknar med Android, tycker det är tydligt att iPhone har ett rykte om sig att bara funka eftersom man inte får göra något :)

    Tapatalking with Samsung S7
     
    MatteVTR gillar detta.
  5. HoardingDragon

    HoardingDragon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2014
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pocophone F1
    Telefon 2:
    Oneplus X
    Platta:
    Ipad Air 3rd Gen
    Platta 2:
    nVidia Shield Tablet k1
    Problemet med en Iphone Se är att den inte ens är särskilt liten. Yttermåtten är bara marginellt mindre än en Xperia Z5 Compact, t ex. Så där tycker jag att man ger upp för stor skärmyta för kanter - vilket förstås kan göra en enhet lättare att hålla i, men samtidigt får du ju mindre skärmyta och allting upplevs ju som mindre.
    Om det kan vara ett intressant alternativ ändå? Absolut.
    Om du ska ha den tillsammans med en annan telefon kan det vara en god idé.
     
  6. KurtRune

    KurtRune Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2015
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Moto G2
    Om du ska ha den tillsammans med en annan telefon rekommenderar jag en 200 kronors knapptelefon istället.

    Ska du ha enbart en se och kommer från en större Android kommer du snart bli stollig... :)
    Alla icke-mobilanpassade hemsidor är en pina och ios är galet "stängt". En iphone är, imo, en knapptelefon med bättre kamera och en aning surfmöjligheter.

    Har haft iphone genom jobbet i två år och trivs fortfarande inte med ios, speciellt iTunes retar mig till vanvett... :)