Köpa Nexus 7 2013 idag?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av kaga, 16 nov 2014.

  1. kaga

    kaga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag sitter och funderar på att uppgradera från min nexus 7 2012 till en 2013. Den är seg som sirap. Har prövat diverse för att snabba upp den men det vill sig inte. Nu ser jag att man kan få en N7 2013 under 2000lappen. Är det värt att köpa den i dag?
    Om inte vilka andra tabletter är värda att snegla på i samma prisklass.

    Ni som har en modell 2012 och som lyckats av-sirapt era plattor får gärna tipsa mig om hur. För jag har egentligen inte råd att köpa en ny platta nu.

    Alla tips och knep samt ideér är välkomna!
     
    Last edited: 16 nov 2014
  2. Ändröid_1

    Ändröid_1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2013
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jag vet inte hur du ska snabba upp din platta mer än en fabriksåterställning.

    Däremot kan jag säga att jag fortfarande är väldigt nöjd med min 2013. Har aldrig krånglat och är fortfarande snabb. Jag använder den mest till surf så både processorkraft och skärm känns fullt tillräckliga.
    Skulle jag köpa en platta idag hade jag nog köpt en likadan. Definitivt prisvärd.
     
    bernard gillar detta.
  3. lofgreno

    lofgreno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag tror definitivt det är ett bra val. Man får mycket för pengarna och det är en bra pad. Vore ju trevligt att få en uppdatering till lollipop nu bara.

    Jag kommer behålla min ett tag till iaf trots dom nya som kommit.
     
  4. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Jag kände som du men efter att ha gått över till F2FS och ett slim ROM så känns den som ny. Kolla in ROM-delen av Nexus 7 forumet och en av de nyare trådarna.
     
  5. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har en Nexus 7 2013. Skulle jag köpa en platta idag så skulle jag köpa denna:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2427703

    Har en 5.5"-telefon och en platta på 7" är lite för liten för att vara stor och lite för stor för att vara liten om resonemanget går fram. Den är inte bra på något egentligen, kan vara för att jag har en såpass stor telefon kanske.

    Vad gäller prestanda så tycker jag att den presterar mycket bra fortfarande, den känns aldrig seg.
     
  6. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte köpa Nexus 7 2013 idag. Köpte den vid släpp förra året, sålde den någon månad efter då skillnaden mot Nexus 7 2012 var liten. Köpte istället LG Pad 8.3. Idag skulle jag om jag ville ha bästa mervärde satsa på Samsung Tab PRO 8.4 som gått ned prismässigt och numera kan fås till samma pris som, eller mindre än, Nexus 7 2013 men som i prestanda spelar i en högre klass. Flashar man in en ROM flyger den! LG Pad 8.3 kan jag också rekommendera, men Tab Pro 8.4 mera prisvärd idag.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Om du påstår att det inte var någon skillnad mellan Nexus 7 2012 och Nexus 7 2013 kan man tyvärr inte ta något du säger seriöst (jo jag har båda, det är enorm skillnad).
     
  8. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tråkig - och oseriös - retorik du har. 1) Påståendet att det inte är någon skillnad mellan N7 2012 och N7 2013 får stå för dig, för så har jag inte skrivit. 2) För ett konstruktivt förhållningssätt - om du inte är ute efter att trolla - be mig hellre utveckla vad jag menar med att skillnaden mellan N7 2012 och N7 2013 var liten, om du inte håller med eller förstår vad jag menar. Jag står gärna till tjänst och förklarar hur jag menar - och för gärna en diskussion kring olika åsikter.
     
  9. skrewie

    skrewie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Måste vika in här... Jag har har gen1 sedan den kom och uppgraderade nu till en gen2, och det är stor skillnad ! Men jag hade inte betalt 2400:- som den kostade på pris jakt.
    Dock måste det vara bästa köp via begagnat marknaden! Köpte min helt oöppnad 32gb för 1200:- med kvitto & garanti.

    Rootad & klockad + undervolt = great !
    Kör stock i väntan på 5.0.....
     
    MatsGF gillar detta.