Köpa Nokia 8 eller något annat? vad tkr ni?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Nogger, 17 aug 2017.

  1. Nogger

    Nogger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2017
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Platta 2:
    Nexus 9
  2. maxin

    maxin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2017
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Vänta in LG v30 kanske?
     
  3. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    6kkr är rätt mkt med tanke på att den är helt ny(oprövad), hade telefonen kostat 4kkr så hade det varit köp direkt

    man kan inte begära högre pris än op5


    HMD borde ha lärt sig något från Oneplus
     
  4. Nogger

    Nogger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2017
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Platta 2:
    Nexus 9
    Jag tycker G6 var lite av en besvikelse på flera punkter, med gammal processor, medioker frontkamera, etc. LG verkar inte heller vara måna om oss i väst i.o.m. att de inte släpper alla modeller här. De är också kassa på att släppa uppdateringar till sina lurar. Så jag är skeptisk till om jag skulle vilja köpa en V30. Känns som att det finns risk för att man bränner sig på LG.
    OnePlus 5 har å andra sidan en geleskärm och en kamera som är lite av en besvikelse. OnePlus är också dåliga på att uppdatera sina lurar. 3T kom ut i typ november, och var fram tills väldigt nyligen deras senaste och bästa telefon, och snart kommer dess sista uppdatering (Android 8). Så man kan teoretiskt ha köpt telefonen för sisådär 2 månader sedan (ny) och inte ens få uppdateringar i ett halvår.

    Sedan är det inte *så* stor prisskillnad mellan en OP5 och en Nokia 8. Det kanske kan vara värt den extra tusenlappen för att få en lur från ett företag som känns mer seriösa och som lovar att underhålla sin lur med framtida uppdateringar.

    Men tack för input. Bra åsikter.
     
    Lias08 och Albin N7 gillar detta.