Köpråd liten telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av brevlaudahans, 5 mar 2018.

  1. brevlaudahans

    brevlaudahans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2016
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Samsung A3 2016

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung A3 2016
    Behöver en ny lur, vill gärna att den är liten, helst runt 4tum skärm, måste ha effektiv blåtand mottagning och vara rätt snabb eftersom jag lyssnar mycket på musik med blåtand lurar, den måste ha tillgång till sd-kort slot, helst vara oskinnad android om möjligt.

    Jag bryr mig noll om kameran eller om den klarar hd video eller hur bra högtalarna är, fingertryck bryr jag mig inte om heller.

    Jag kommer bara använda spotify + podcast app + GPS ibland, så en skärm är väl en bra sak att ha men den måste inte vara oled super bright hyper, det viktiga är bara att den är responsiv och inte segar ihop när man startar google maps.

    vi kan spara in slantar på de områdena hoppas jag, tack i förväg, min nuvarande döda telefon är en samsung A3 2016 som jag vart nöjd med förutom att den dog utan varning precis när garantin (på batteri) gått ut..känns lite riggat om jag säger så själv.
     
  2. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Reklamera A3 2016 för ursprungsfel till butiken där du köpte den, EJ SAMSUNG. Så bör du få den fixad gratis.
     
  3. Denwen

    Denwen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2017
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20
    Att den dör utan varning i vintertid är ju ett väldigt förekommande problem i just Sverige, får dagligen in anroid-enheter till min butik som dör pga kyla, i den gruppen brukar det vara vanligt att samsungs A3-serie är med.

    Prova göra en tvångsavslutning genom att hålla in hemknappen, strömknappen och volym ner/upp-knappen i ca 15sekunder så borde den starta igen.

    mer On-topic så tycker jag att Sonys compact-modeller låter som ett bra alternativ till dig, XZ1 compact är ju schysst med 32GB i internminne, plats för SD-kort och samt bra Ram&processor.
     
  4. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag har xz1 compact och jag kan rekommendera den även om den inte är perfekt. Det finns inte många konkurrenter i denna storlek tyvärr. Den är nog inte så ren i operativet som du söker dock, finns en hel del skräp. Det finns lineage OS (beta) och twrp om du gillar sånt.
     
  5. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Kollar också runt efter en liten lur, tycker det är ibland jobbigt med en lur på +5.5 tum.
    Vill gärna ha en lur mellan 4.6-5tum med bra specs och batteritid, finns inte många.
     
  6. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 166
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Skulle möjligen vara Sony Xperia XZ2 Compact, en relativt liten telefon med bra specifikationer:
    Xperia XZ2 Compact – officiell webbplats - Sony Mobile (Sverige)

    Mjukvarumässigt så har inte Sony gjort så mycket påläggningar heller. Stödjer också det som kallas sömlösa uppdateringar (Project Treble) så när Android P kommer får man den troligen relativt snabbt.
    Here's a list of Android devices that support Seamless Updates

    Finns andra kompakta androider men tyvärr mest i lågbudgetsegmentet.
     
    kirkx10 gillar detta.
  7. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Ingen vidare lur, sämre batteritid än tidigare(vilket är förståeligt när de har större skärm och mer pixlar att hantera) och ingen 3.5mm utgång samt väldigt kostsamt. Slutligen tycker jag den ser jätteful ut och inte en "Sony design".
     
  8. Droid82

    Droid82 Guest

    Om du vill ha en telefon runt 4" så hade jag tittat på iPhone SE (om det är möjligt att vara utan sd-slot) trots att det innebär ett byte av operativsystem. Jag känner inte till någon android-lur kring 4" som är i närheten av iPhone SE. Xperia XZ1 Compact har en skärm som är 4,6" och Xperia XZ2 Compact har en skärm som är 5" (även om det är det nyare formatet). Kan du tänka dig 4,6" så är nog XZ1 Compact det bästa köpet, valen är inte så många i den skärmstorleken.
     
    Last edited by a moderator: 16 apr 2018
  9. _jonte

    _jonte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Här kan du söka efter telefoner med dina kriterier:
    Phone Finder and Compare

    Som du ser finns det inte mycket kul att välja på. XZ2 Compact kanske det roligaste alternativet?