Köpråd OnePlus 5

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av JonteTHN, 17 aug 2017.

  1. JonteTHN

    JonteTHN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har just nu en Nexus 6P som jag har varit extremt nöjd med. Nu de senaste månaderna har den dock börjat bete sig konstigt med batteritiden och prestandan. Har googlat runt men har inte hittat någon lösning på något av problemen.
    Detta har fått mig att börja kolla på om jag ska skaffa mig en ny telefon. Jag hatar skins så den enda jag kan tänka mig är en OnePlus 5. Jag hade en OnePlus One före min 6P som jag oxå var riktigt nöjd med.
    Frågan är nu, byter jag upp mig eller ner mig? OP5an har ju helt klart bättre prestanda och framför allt (förhoppningsvis) bättre batteritid. Några saker som jag verkligen älskar på min 6P är skärmen, kameran och högtalarna. Vet att skärmen på OP5an är 1080p och inte 1440p, men det är inget jag stör mig på sålänge resten av skärmen är bra. Har aldrig sett någon jämföra kameran på OP5an och 6P, så där vet jag inte vilken som är bäst. Om någon har jämfört dom så får ni gärna berätta hur dom står mot varandra. När det gäller högtalarna så vet jag att jag helt klart kommer att byta ner mig. 2 framåtriktade högtalare är svårt att slå med bara 1 nedåtriktad. Men jag tror att jag kan överleva det.
    Om det finns någon som har bytt från 6P till OP5 så får ni gärna berätta vad ni tycker om båda telefonerna.
    Ni andra får ju helt klart oxå ge råd om ni har några :).
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    @JonteTHN@JonteTHN Jag flyttar din tråd till avdelningen för köpråd. Gällande batteriet i din 6p skulle jag tagit kontakt med Huawei och fått det utbytt då det är ett känt problem och flertalet medlemmar har fått det utbytt. Där efter är det bara att behålla eller sälja.

    Gällande kameran har 6p en bättre i dunkla och mörka miljöer.

    Dock har det nyligen portats Googles HDR+ till bla op5 vilket ska ge ett lyft på den punkten.
     
    Atmos och jnsson gillar detta.