Köpt platta - första intrycken!

Diskussion i 'Sony' startad av sparriskrigaren, 13 sept 2012.

  1. Falkz

    Falkz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som har lust att skriva lite mer om den ? vad är bra vad är mindre bra? är den fortfarande ett bra köp ?
     
  2. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Tjena hur kopplade du in NES-kontrollen till den? :O
     
  3. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

  4. Matts N

    Matts N Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle tro att många funderar på om det konstiga vecket på baksidan känns bra eller dåligt. Jag har använt andra 10" plattor tidigare, med en helt slät baksida och för mig fungerar faktiskt utseendet på Xperia Tablet S bättre än en traditionell platta. Jag är högerhänt, kan tänka mig att det är annorlunda för någon som är vänsterhänt. I porträttläga ger vecket ett lagom stort grepp att hålla i och i landskapsläge så blir kanten ett halkskydd. Jag behöver inte sitta och hålla krampaktigt i plattan, den är vilsam att hålla i, helt enkelt.

    Vad gäller prestanda och annat, så... Jag upplever den som snabb och rask, har inte haft några problem med någon app (än så länge, peppar, peppar). Jag är kanske inte den mest krävande användaren, dock. Det jag skulle kunna ha invändningar mot är att Sony inte har lagt något krut på marknadsföring, vilket verkar leda till att det inte finns några tredjepartstillverkare av tillbehör. Priser för fodral, kablar och liknande blir därefter... Plattan använder inte micro-SD, utan vanliga SD-kort. I övrigt har den bara en port och det är en skum Sony-specifik rackare.

    Om man vill kunna ansluta en massa externa prylar till plattan, så köp rätt dockningsställ! Eller leta efter en annan platta. Men personligen är jag mycket nöjd med köpet!
     
  5. wmthzet

    wmthzet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Flytta apppa till SD kort!

    Väcker denna tråd till liv :D
    Är ny ägare av denna platta och köpte till ett 64 GB SDXC kort till den. Visst hittar plattan minnet. Men det går inte att föra över appar till det som det har gått på min HTS mobil och min gamla Samsung platta. Någon som har koll på hur det fungerar på Sonys platta? o_O
     
  6. Kung

    Kung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Köpte denna platta idag, och fan vad nöjd jag är :)
    köpte en samsung galaxy tab 2 häromdan men fy fan va kass den var total lagg å kass kamera.
    Så testade jag denna trodde inte plattor hade så bra kameror.

    Fjärrkontrollen Äger hehe fan va ja busade när frugan kollade på tv förut :)
     
  7. LevelReset

    LevelReset Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är riktigt sugen på denna platta bara för IR. En fråga om remote appen. På min Blu-rayspelarkontroll så finns det inga subtitle/audio knappar utan man måste in menyn för att välja språk. Sjukt störande tycker jag. Frågan är alltså om det går att lägga in den funktionen som knapp i appen.

    Funkar det så slår jag till! :D
     
  8. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Nja, det går nog inte. När plattan ska fungera som fjärrkontroll fungerar den så att man måste lära den alla knappar, dvs du kan bara lägga in de knappar som du redan har på en annan kontroll så att den härmar den kontrollen.

    Så, om du inte har motsvarande subtitle/audio-knappar på någon kontroll som du kan använda för att lära plattan så går det inte.
     
  9. Matts N

    Matts N Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Macro...?

    Är verkligen inte säker, men det KANSKE skulle kunna gå att lösa med ett macro. Möjligheten att spela in en sekvens av knapptryckningar finns, men jag har inte provat den själv.
     
  10. LevelReset

    LevelReset Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svaren!

    Det skulle uppskattas om någon skulle kunna testa den funktionen. Behöver ju inte vara just subtitle/audio utan någon annan funktion via DVD kontrollmenyn eller liknande.
     
  11. setras

    setras Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Platta:
    iPad 10.2, 7th gen.
    Tjo!

    Som Sonynörd är jag sugen på denna platta, läste nåt om DTS som inte funkade, nån som vet om det är åtgärdat? En stor del i plattköp för min del är att kunna se på film på resande fot, då gärna .mkv i 720p med DTS-ljud.
     
  12. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Nej, det har med rättigheter för DTS-codecen att göra och lär knappast åtgärdas. Kan möjligen ordnas med tredjeparts-appar, VLC-betan hade något begränsat stöd för DTS förr åtminstone.
     
  13. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER


    Det går att få till. Kör själv med senaste Diceplayer https://play.google.com/store/apps/details?id=com.inisoft.mediaplayer.a&hl=sv
    Den har stöd för att aktivera plugins.

    Hämta codec: lägg i rooten på sd-kort aktivera plugins i programmet och DTS fungerar... :)

    http://www.equisoforum.com/Thread-HOWTO-MKV-DTS-Audio-Codec-for-MX-DICE-Player

    /Johan