Komma åt bilder på låst telefon?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av anareaho, 24 jun 2017.

  1. anareaho

    anareaho Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena! Ny här på forumet. :)
    Min sambos har lyckats paja skärmen på sin samsung s7. Skärmen är svart, men touchen verkar fortfarande fungera. Kruxet är att telefonen har blivit omstartad, och nu "utelåst" med pin eller kanske puk-koden. Hon är försäkring via telia där telefonen är köpt, men hon vill kunna spara främst sina bilder innan telefonen åker in på lagning efter som de troligtvis kommer ge ut en ny telefon. Hon är även osäker om bilderna har sparats på cloudet.

    Hur går man till väga? Jag har testat koppla in telefonen med usb till datorn, men eftersom jag inte kan låsa upp telefonen så kan jag inte trycka på tillåt på mtp-grejen som kommer fram.
    Samsung Kies fungerade inte, och samsung switch har jag inte testat.

    Mvh Alexander
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    PUK är enbart till simkortet så plocka ur det. Likadant kan pinkoden vara för simkortet.

    Hon kan alltid logga in på molnet och se efter.


    Poängen med kod och lås är att man måste låsa upp den innan man kommer åt privata saker. Ligger det nåt begraven här kanske? ....
     
  3. anareaho

    anareaho Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Problemet löst!
    Telefonen vägrade få kontakt med datorn trots att vi tog ur simkortet.
    Vi fick tag på en annan s7a som var en lånetelefon av en vän, så efter att vi fick in säkerhetskopian så fanns bilderna på plats på den "nya" luren.

    Tack för hjälpen!