Problem: Kommer ej förbi svart låsskärm

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av Docaxie, 6 jun 2017.

  1. Docaxie

    Docaxie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Var ute och sprang och hade då min Mate 9 pro i en ficka på armen. När jag tog ut den såg låsskärmen annorlunda ut - den var helt svart och det enda som syntes på den var en klocka som förutom tid visade datum och temperatur. Kommer inte förbi detta och in i själva telefonen! Kan svara på inkommande samtal, men inte göra mycket annat. Tänker att det kanske är någon typ av safe mode jag har råkat aktivera, men kan inte hitta något om det på nätet och alltså inte heller hur jag tar mig ur det. Några idéer?
     

    Bifogade filer:

  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Håll in power knappen i ca 10 sec så borde den starta om.
     
  3. Docaxie

    Docaxie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Förlåt, borde förstås skrivit att jag provat att starta om. De första gångerna jag gjorde det kom jag bara tillbaka till samma skärm. Sen kom jag till en skärm som sade att uppdateringen inte kunde hittas. När jag pluggade in telefonen till datorn och gjorde samma sak fick jag i stället att uppdateringen installeras och att 5% är klart. Men det tickar inte upp över 5% utan efter ett tag startar telefonen om igen och kommer till samma bild.
     
  4. pezlin

    pezlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är det där inte låsskärmen som är när man har Huaweis smartcase, fodralet med genomskinlig del? Vet inte hur man kommer förbi det men kan vara en ledtråd.
     
  5. Docaxie

    Docaxie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Det låter ju väldigt rimligt eftersom telefonen var i "ficka" när det hände! Frågan är hur man får den att fatta att den inte längre är det...
     
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Om detta stämmer, kan det vara något med närhets-sensorn? Eller vad det nu är som styr när smartcaset tänder skärmen. Försök att ta redan på vad som "styr" smartcase.
     
    Last edited: 6 jun 2017
  7. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Kan du göra en factory reset? Inte den roligaste lösningen men kanske ett måste?
    I värsta fall ett hårdvarufel, hade ett snarlikt problem med proximity sensor på min och det slutade med nytt moderkort från verkstaden.
     
    Last edited: 6 jun 2017
  8. Docaxie

    Docaxie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Fn kan jag inte få den att sluta tro att den ska installera uppdatering, så jag kan inte prova varken det ena eller det andra. Håller tummarna för att jag slipper göra factory reset! :eek: