Problem: Kommunikationen med Googles servrar misslyckades

Diskussion i 'Galaxy S5 - ROM-filer och utveckling' startad av Mrlumoc, 15 sept 2015.

  1. Mrlumoc

    Mrlumoc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej på er!


    Jag kör Resurrection Remix v5.5.4 i min Galaxy S5.

    Har under två dagar försökt uppdatera till version 5.5.5 men får problem med alla Google appar.
    Får felmeddelandet "Kommunikationen med Googles servrar misslyckades Försök igen senare"

    Har googlat massaor på detta och försökt få till det med diverse metoder som beskrivs men verkar inte fungera.
    Nån mer som har upplevt detta? Och kanske till och med har en lösning på det!


    // Marko
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Jag har oxo råkat ut för detta fast på rootad fabriksåterställd standard tw lollipop.
    Tror det beror på att googles tjänster uppdateras i bakgrunden och något går fel om man gör något samtidigt. Lösningen för mig var att starta mobilen, vänta en bra stund (typ 5min), sen börja köra guiden att ställa in telefonen och även där vänta en bra stund mellan varje steg så den hinner uppdatera, då funkade allt bra sen.

    Nu vet jag inte om du wipat när du uppdaterade, om inte kanske det räcker med att rensa cachen på alla googletjänster du har, det kan ibland lösa konstiga google problem.
     
  3. Egscha

    Egscha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har inget nätverk till googles sevrar sedan en vecka. Man blir mörkrädd när man ser allas problem med Google.Hittar ingen lösninng och rekommenderas göra en fabriksåterställning av Huawei support. Läste dock i något forum att inte det hjälpte heller. Har en Honor 9 med Oreo och känner mig som trollkarlens lärling. KANSKE hjälper det att skicka den på service?