Problem: Konstant restarts

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av Sallis, 23 okt 2014.

  1. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har en N5 med en Android L dev preview sedan någon månad tillbaka.
    Telefonen har senaste dagarna startat om sig själv, absolut hela tiden! Så fort jag startar luren tar det ungefär 4 sekunder, sedan startar den om sig själv. Så fort den har bootat upp igen tar det 4 sekunder igen innan restart, etc. etc. etc..
    Så ja, tråkigt!
    Recovery verkar inte fungera heller. Kommer inte in av någon anledning. Har försökt flasha in en annan rom via datorn men den vill inte se telefonen, tror jag behöver få igång USB debugging men det hinner jag inte med.
    Har själv försökt komma åt snabbt som fan i inställningarna (factory reset) när jag startar telefonen, dock så hinner jag inte innan den startar om igen.

    Hur ska jag göra?

    Med vänlig hälsning
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag skulle nog flasha Googles factory image via fastboot. Notera dock att det kommer radera allt på telefonen, inklusive eventuella bilder, foton, musik o.s.v.
     
  3. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Alright, googlar lite på det och ser om jag kan flasha in något nästa helg eller något, har en tentamen i veckan så vill inte slösa onödigt mycket tid på luren!
    Hör av mig igen ifall det inte går så bra, tack tack!
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Det finns instruktioner här och säkert på xda också: https://developers.google.com/android/nexus/images
    Notera att det finns två builds för 4.4.4.
     
    Sallis gillar detta.