Problem: Konstant samtalsvolym!

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av Cygnus, 31 dec 2012.

  1. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Hej, kör med CM10 och har insett att samtalsvolymen alltid är konstant, även om indikatorn visar att ljudet sänks eller höjs så är ljudvolymen den samma! Både vid vanligt röstsamtal samt då jag aktiverar högtalaren. Har dock inget problem vid mediauppspelning! Någon som har det likadant?
     
  2. marwall

    marwall Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har själv samma problem. Har läst runt lite på olika forum och det verkar som att en del ljudrelaterade problem kan lösas med att byta kernel.
    Har själv inte provat denna så jag vet inte om den löser just detta ljudproblem.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2031064
     
  3. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Dock har jag efter att ögnat igenom den länkade trådens 44 sidor fått kalla fötter inför att ändra något. Verkar vara fruktansvärt många som får bootloopes å en jädra massa andra problem så tror jag avvaktar! Telefonen funkar bra förutom volymbuggen... En annan sak så jag förstår det rätt, är Kerneln själva "OSet"?HHar inte riktigt fått grepp om all terminologi i Androidvärlden och är ganska förundrad över att jag lyckades få in CM10 på telefonen och att det fungerar med mina begränsade kunskaper :-P
     
  4. Rackabajsarn

    Rackabajsarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har precis lagt in CM 10, och i FXP202 är det fortfarande samma problem som ni beskriver.. Måste säga att jag är sjukt nöjd med den nya känslan i UI:et annars, och ljudvolymen har inte stört mig så mycket än, använder mest BT headset ändå..

    Men jag vill ju såklart kunna ändra volymen! Ska kolla igenom den där kernelsidan lite till som länkades innan, har inte orkat läsa igenom allt än..
    Det var ett tag sen jag höll på med roms och kernels, men hur fungerar det, är det bara att lägga in en ny kernel över CM? Om jag vill byta tillbaks då?
     
  5. marwall

    marwall Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag uppgraderade från FXP152 till 204 igår.
    La även in kerneln som hittas här.
    Tidigare så kunde jag inte ändra samtalsvolymen men det går nu
    jättebra. Vet inte om det var tack vare bytet till 204 men jag
    antar att det var kerneln som gjorde det.
     
  6. marwall

    marwall Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg i changelogen till FXP206 att detta problem kanske kan vara löst utan att byta kernel.
    Den släpps om 4 dagar så man får väl se då.