Konstiga notifieringar

Diskussion i 'Galaxy S4+ - Allmänt' startad av adde34, 28 nov 2014.

  1. adde34

    adde34 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hej
    Fick En S4+ idag och jag får notifieringar hela tiden vad som helst händer. Jag har olika signaler för FB, SMS, Watsupp och mail men när det kommer typ tillgängliga uppdateringar för appar eller om jag inte öppnar e post direkt så kommer det notifiering upp igen och låter som SMS signal. Går det att stänga av detta. Hade en S3 förut och har inte haft det på den. Tacksam för hjälp
     
  2. Samson

    Samson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Titta under 'Inställningar' --> 'Min Enhet' --> 'Tillgänglighet'. Ungefär halvvägs ner finns ngt som heter 'notifieringspåminnelser' (eller ngt åt det hållet) som ger påminnelser om det finns olästa händelser. Denna stod 'På' som default på min lur efter senaste uppdatering. Har stängt av denna och dessa konstiga notifieringar verkar nu ha försvunnit. Lycka till.
     
    bernard gillar detta.
  3. adde34

    adde34 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Äntligen. Tack så mycket för hjälpen. Det måste ha kommit med den senaste uppdateringen. Mycket onödig och irriterande funktion.
    En annan grej som jag märkte är sms. När jag drar ner meddelande fönstret så står det " nytt meddelande " och inte namnet på avsändaren. Går det att fixa det med