Kraschad skärm, men vill komma åt kontakterna

Diskussion i 'Wildfire' startad av Tricket, 22 maj 2013.

  1. Tricket

    Tricket Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En kompis ringde och ville ha hjälp att återställa hans kontakter till sin nya mobil, han tappade ner sin gamla HTC Wildfire så att skärmen gick sönder men telefonen startar men han hade alla sina kontakter enbart lagrade i telefonen, så nu undrar jag om det finns någon chans för mig att hjälpa han?

    Är det någon som har koll på vart jag ska hitta kontakterna i filsystemet, det går bra om jag bara hittar namn och tele-numren i en textfil bara så kan man manuellt lägga in dom uppe hos google. Jag hoppas någon vet var jag ska börja söka. :)

    Tack på förhand
     
    Last edited: 22 maj 2013
  2. Tricket

    Tricket Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det ingen här som kan hjälpa mig att komma åt Kontakterna om det går med att plocka ut dom direkt från filsystemet? Det skulle hjälpa mig oerhört mycket att åtminstone få kännedom om det ens går att komma åt kontakt-informationen den vägen. :)
     
  3. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Testade att exportera kontakterna till SD kortet eftersom den låg sparade endast på Google och dem sparades som en textfil vid namn 00001.vcf det är allt jag har sorry, men om du lyckas koppla den till datorn är det väl bara att söka efter vcf-filer, eller?

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  4. Tricket

    Tricket Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej och tack för ditt svar! Jag hittar ingen fil men ändelsen .vcf och jag tror egentligen inte att kontakterna ligger i en sån fil i systemet, utan .vcf används nog bara om man vill ta backup på sina kontakter från mobilen och för att kunna flytta runt backupen på ett enkelt sätt och också lätt kunna importera den igen..

    Jag tror att kontakterna är inbakade i någon fil i systemet men jag vet inte i vilken, nästa problem är sen att kunna läsa innehållet i den filen så att det går att få ut relevant information som jag söker, men det är nästa problem som jag då får ta i tu med om jag kommer så långt att jag hittar rätt fil. :)