Fråga: Ladda ner Android TV-appar till "vanlig" Android?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av tahoma, 8 jul 2017.

Taggar:
  1. tahoma

    tahoma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har köpr en mediaspelare (Wetek play 2). Den kör "vanliga" Android 6 vilket innebär att jag inte kan se och ladda ner Android TV-appar i Google play. För de appar som finns i en Android TV-version skulle jag dock hellre vilja ha dem än mobilversionen, t.ex. SVT play.
    På Aptoid TV fanns bara en gammal version av SVT och TV4 som inte fungerar längre.
    Var hittar jag TV-appar enkelt och säkert till mobilversionen av Android?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 699
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är inte säker på om de ramverk som behövs för att köra Android TV-APK:er följer med i vanilla Android, men du kan ju alltid testa. Rätt tveksam till om det kommer att rulla. Det är flera komponenter i Android TV som inte finns i det Android din box kör. Kanske fungerar det om du hittar en ROM som är "Android TV-kompatibel".


    ...men man kan ju alltid testa. Skall se om jag kan lägga upp några APK:er från Shield:en.
     
  3. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 203
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Ett tips är att slänga ut surfplatte versionen av android och flasha in ricardos excellenta Android TV rom. Du behöver inte roota eller något sånt då den bygger på weteks original rom. Då får du tillgång till android tv appar i Google Play och kan sideloada vanliga android appar om dessa inte finns för atv.
    Kör själv ATV romen på min Wetek Hub, fungerar mycket bättre än original mjukvaran.
    http://www.wetekforums.com/v/index.php?p=/discussion/30398/rom-play-2-marshmallow-android-tv-v2-2/p1
     
    bernard gillar detta.