Lämna in tel hos anovo, andrahandsperson?

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av Merdini, 16 mar 2012.

  1. Merdini

    Merdini Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Köpte min O3D begagnad, fortfarande inte gått 1 år sedan den köptes.
    Problemet är nu att den är brickad. Blev brickad vid formatering av SD kort med cyanogenmod. Finns ingen lösning enligt andra med samma problem i xda än att lämna in den.

    Vad jag tidigare läst är att garantin endast gäller "huvud" köparen och inte mig som köpt telefonen av honom.
    http://www.anovo.se/katshing/
    Vilket betyder att jag inte kan göra något om jag inte kontaktar honom och ber honom snällt att hjälpa mig? Betyder ju att när telefonen skickas tillbaka och all kontakt där emellan måste gå genom honom vilket inte är så kul för någon som vill bli av med en mobil men som sedan måste va support efteråt.

    Någon lösning? (Inte hur man fixar mobilen, tack)

    Hade varit bra om någon kunde svara som fått lämna in en mobil som köpts begagnad.
     
    Last edited: 16 mar 2012
  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Garantin gäller inte på "huvud" köparen bara, jag har skickat in massor av mobiler där det varit en annan person på kvittot än jag själv så där ska det inte vara några problem, sist skickade jag in en Samsung Galaxy S på service som jag köpt begagnad på Tradera med en annan persons namn på kvittot.
     
  3. Burinkumaru

    Burinkumaru Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ledsen, men det finns inte en chans att LG tar det på garantin när du själv brickat telefonen med en custom rom. LG garanterar bara att telefonen fungerar med original-mjukvaran. Skickar du in den kommer du få en fet räkning tillbaka när de inser att du rootat och lagt in annan mjukvara.

    Angående din egentliga fråga så är det inga problem att lämna in telefonen även om du köpt den begagnad, så länge du har originalkvittot.
     
  4. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Det e sant, är den brickad så går det ej på garanti, om dem nu kan se att den är brickad? Är den helt död eller?
     
  5. Merdini

    Merdini Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack för era svar.

    Burinkumaru:
    Jätte snällt att du kommenterar bricken utan någon som helst kunskap.
    Telefonen ses inte som brickad utav teknikerna. Detta vet jag då Flera personer fått sina telefoner fixade med Exakt samma brick som mig.
    Cyanogenmod kan inte anses som en custom rom då de flesta mobiltillverkare nu skickar sina mobiler till dem och tillåter oss att lägga in CM på våra mobiler. Blir väl mer "alternative rom".

    Wenom666:
    Telefonen är helt död. Tydligen är min "brick" samma som en del andra som endast uppdaterat sin telefon genom LG's egna program och fastnat. Detta har lett till en helt död telefon och efterliknar då mitt problem. På servicen har dom därför bytt ut hela pcbn. Det är ett hårdvarufel, varför annars brickas telefonen vid en mjukvaru-uppgradering.

    Har du skickat in telefoner till anovo på samma sätt? Att du fyllt i formuläret med dina uppgifter och bifogat kvittot (som tydligt har någon annans namn på) och fått ditt ärende genomfört? Skulle vara till stor hjälp om du kan bekräfta detta.

    Åter igen, tack.

    Btw. Är det du som är wenom666 på tradera?
     
    Last edited: 16 mar 2012
  6. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag vill påstå att det är mer eller mindre omöjligt att bricka sin O3D så att den absolut aldrig går att få igång.
    Jag har nog lyckats med det mesta och alla gångerna har den gått att flasha tillbaks till original via LGs flashningsverktyg och att man ställer telefonen i nödläge.

    Kan inte ladda upp filer här men sök på KDZ_FW_UPD_EN.ZIP så bör du hitta räddningen för i princip alla mjukvarufel som kan uppstå.


    /Henke
     
  7. Merdini

    Merdini Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1529836
    Jag skrev det sista inlägget i den tråden som ingen svarat på, de som påstod att det går att fixa blev tysta så Nej, det går inte.
     
  8. Burinkumaru

    Burinkumaru Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Merdini:
    Jättesnällt att du svarar på min kommentar utan att veta att jag jobbade för LG under hela förra året. Nej, CM räknas absolut inte som ett alternativ till original-mjukvaran i LG's ögon. Din garanti gick åt pipsvängen så fort du rootade telefonen. Sant, det går att dölja spåren, och har du tur flashar teknikerna om telefonen utan att tänka längre än så.

    Men som sagt, jag ville bara ge dig ett varningens ord; kommer de på dig skickar de tillbaka telefonen direkt med en räkning på ungefär 1000kr för undersökningen.
     
    Mars Mountain gillar detta.
  9. Merdini

    Merdini Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej och jätte kul att du svarar igen. Vare sig du arbetat på LG eller ej har absolut 0 betydelse. Har beskrivit mitt problem ganska noggrant nu och detta behöver inte mer diskuteras.
    Uppskattar att du hjälper till men telefonen är helt brickad och bricken är av en likande som hänt andra som använt LGs egna uppdateringsverktyg. Flera på xda har gjort samma sak och skickat in telefonen och fått den fixad.
    Och Ja, om de ser att telefonen är rootad gäller inte garantin. Men det kommer inte hända.
    Antingen byter de ut de delar som behöver och skickar tillbaka den eller undersöker telefonen om den nu var rootad vilket kostar dem själva både tid och pengar.
    Ska skicka in telefonen snart och svarar här när jag fått reda på hur det blev.
     
  10. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Ja, jag är wenom666 på Tradera, jag har inte skickat in mobilen på samma sätt som du, jag va inne på Mobilbyrån i Sthlm och lämnade in en Samsung Galaxy S som jag köpt på Tradera med ett kvitto på en annan person och dem tog emot den, dem skickade den vidare till Anovo som beställde reservdelar till den men eftersom det tog så lång tid så reklamerade dem den till Samsung och jag fick en ny Samsung Galaxy S II istället och det va inga problem. Ser inga problem med varför man inte skulle kunna skicka in den trots att kvittot har ett annat namn, det står ingenstans att kvittot är personligt?
     
  11. Merdini

    Merdini Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har inte varit aktiv här på ett år och svarar på tråden trotts detta.
    Tänkte att det är bra att avsluta tråden på rätt sätt ifall någon söker efter denna fråga och inte får ett svar.

    Här ser vi då att Burinkumaru som "jobbade" för LG inte har någon kunskap alls utan gärna vill påstå en massa saker. Om ni som mig vill skicka in telefonen och har ett liknande problem så går det självklart att lösa.

    [​IMG]