Tips: Längre skärmtid

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av arvesen, 29 sept 2017.

  1. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Har tyckt att skärmtiden blev mycket kortare efter uppdateringen till 7.0! Provade av en tillfällighet häromdagen att ändra skärmläget från anpassande bildskärm till amoled-filmer och tycker att sot har blivit mycket bättre samt att telefonen inte blir lika varm som tidigare! Någon annan har upplevt samma?
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det bör inte ha någon betydelse och snarare skulle jag tro på tillfällighet.
     
  3. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Eftersom det anpassande läget just anpassar efter innehållet på skärmen (inte någon högoddsare!:)) så kan det skilja från person till person HELT beroende på vad man gör med luren. En gissning från min sida är att det åtminstone bör dra lite mer ström för de flesta eftersom det skall vara en övervakande funktion som analyserar och justerar färgtemperatur, mättnad och skärpa.
    Om justeringar måste göras mycket kanske detta drar ström, det är inte omöjligt i alla fall, beroende på användning.
    Egen test är nog enda sättet att kolla detta eftersom det troligen inte blir samma resultat för alla.
    Detta är bara ett försök till logiskt resonemang från min sida så ta det för vad det är och häng mig inte om det inte stämmer! :)