Problem: Låg volym

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Torparn, 25 apr 2017.

  1. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Är det fler än jag som tycker att volymen är fruktansvärt dålig? Skulle kolla en film nu men man hör ju inte talet trots full patte på volymreglaget. Hoppas det kommer ut en uppdatering angående detta för det kan ju inte vara mening att man ska behöva hörlurar jämt.
     
  2. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Håller med.. o låter tunnt. Det är acceptabelt på högsta dock.
     
  3. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Förstår inte varför dom inte kör med stereohögtalare istället på en såpass dyr mobil. Vet inte om man ska ringa och klaga på ljudet och för det andra så sitter ju högtalaren så att man ofta lägger ett finger över högtalaren. En sån här grej kan få mig att lämna tillbaka den och byta till ett annat märke. Man kanske skulle prova en iPhone haha.
     
  4. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Enkelt, tillverkarna drar ut på gammal teknik så länge som det går innan de måste byta för någon konkurrent blir bättre, och det börjar nog bli knapert om plats inne i telefonen och för att få allt vattenskyddat :)

    Iphone har mycket bättre ljud på alla sätt o vis, inte minst till den obefintliga 3,5mm jacket :mad::D
    Hade det inte varit för det uteblivna 3,5mm. så hade jag aldrig haft en Samsung idag för ljudet (och andra saker, -personligt tycke-) är så mycket bättre på iPhone i mina öron om man inte är intresserad av inställningar för saker. Men de har däremot också endast en högtalare som jag förstår men det har gjort en tub eller liknande för att sprida ljudet i den till annan plats.
     
  5. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Men snälla.. högtalaren är väl till för att vi ska höra ringsignalen? Hörlurar eller blåtandshögtalare använder man om man ska lyssna på musik eller film.
     
  6. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Nej, en stor telefon är väl tänkt att ha en bra högtalare? En av anledningarna till att man har en stor skärm är väl att man ska använda den som multimediamaskin?
     
  7. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag upplever inte riktigt det ni andra upplever. Volymen är för mig mycket bra däremot är det ju inget kvalitetdljud. Men problem med att inte höra är inget jag har upplevt. Låter kanske dumt men det är inte så att ni håller tummen eller liknande för högtalaren? För den är jävligt lätt att tysta på det sättet, har jag märkt... :/
     
    Keelhauled och Torparn gillar detta.
  8. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Mjo men om man som jag hör dåligt har hörapparat och inte hör den när den ligger i fickan ska då jag behöva gå med telefonen i handen? Jag vet också att den i första hand är till för att höra ringsignalen men man borde väl iallafall höra talet klart och tydligt när man tittar på en film tex?
     
  9. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tänkte också på att jag höll telefonen konstigt men lade ner den på en bordsskiva men det var likadant, man kanske fått ett måndagsexemplar. Aja struntar i det nu då jag beställt en S8+ så ska ändå skicka tillbaka nuvarande telefon. Men jag tycker ändå att man borde få till ljudet ordentligt telefonen kostar ju ändå 7000:- och iPhone har ju lyckats bättre så det går ju bevisligen att få till schysst ljud.
     
  10. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Härligt då får du ju jämföra då och se om det kanske bara är du som hör lite dåligt ;) (pls don't get triggered ;) ) Håller helt klart med dig om att det borde gå att få bra mycket bättre tycker man, men samtidigt verkar det här funnits ont om plats i det inre så det kanske va svårt. Men vilket fall som helst är det inget bra ljud den levererar men jag nöjer mig med det :)
     
    Torparn gillar detta.
  11. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jo det är nog som du säger att telefonerna blir mer och mer slimmade och det får ju inte plats mer, jag är väldigt imponerad av hur mycket grejer det faktiskt får plats i telefonerna idag. Tyvärr får jag nog leva med det lite sämre ljudet på nya telefonen också så man får väl börja använda headset, har du provat headsetet som kommer med telefonen och hur låter det isånafall?
     
  12. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ja dem är duktigt på att trycka in grejer kan man säga! Det finns inte mycket till tom plats i dem idag...

    Jag gillar hörlurarna. Det är bra ljud i dem, eller iallafall minst i klass med mina nocs ns500. Har inte hårdtestat dem än ;) bra diskant tycker jag, inget brusigt ljud men hade väl kunnat ge lite mer bas kanske. Då är jag iofs en sån som gärna har överdrivet mycket bas :D
     
    Torparn gillar detta.
  13. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ok tack för minirecension då blir det att prova dom vid filmtittande.
     
  14. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Jag borde nog också ha hörapparat. Hade stora problem att höra ringsignalen på min tidigare S5 i fickan. Men inga problem med S8 i samma ficka. Så jag klagar inte på ljudet.
    För musik har jag musikhögtalare.
     
  15. alabrand

    alabrand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Använder nästan aldrig högtalaren till något men de få gånger jag faktiskt har gjort det har den fungerat skitbra.
     
    Torparn gillar detta.
  16. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Då måste det vara något fel på min om ni är så många som upplever att volymen är bra, nu kan jag inte köra full patte på hörapparaten då det blir mycket bakgrundsbrus men har inte haft något problem med andra telefoner.
     
  17. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ingen fara! Ja gör det och berätta vad du tycker. Jag kör aldrig på mer än 1/4-1/3 av maxvolymen när jag använder hörlurar så dem lär ju låta ännu bättre om man drar upp volymen lite.
     
    Torparn gillar detta.
  18. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Du borde nog reklamera den. Men först kanske någon annan med normal hörsel kan få lyssna.
    Sorry för OT, men har du något tips på bra hörapparat där batteriet inte tar slut efter halva dan?
     
  19. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kör en apparat från Widex och batteriet håller ungefär 4 dagar för mig men då kan jag inte ha den på mig ibland pga mitt jobb. Men stänger man av den på kvällen så håller den ungefär 3 dagar beroende hur högt eller lågt man har, använder även fjärrkontroll till den vilket är ett måste då man inte kan sänka eller höja volymen på själva hörapparaten.
     
    Larsgmb gillar detta.
  20. alabrand

    alabrand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Det är möjligt. Ljudet är inte lika bra som mina högtalare till min TV, men för en telefon tycker jag det är fan bra alltså. Däremot har jag ingen annan lur att jämföra med just nu så vem vet om jag har rätt eller fel.