Köpes: Laptop/Surfplatta hybrid, i.e. Surface, Spectre mm. Maxbudget 12 000.

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av leobjorkman, 21 jun 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag ska börja KTH nästa år och vill då köpa in en dator. Tänker mig något man kan anteckna med penna på skärmen. Kravet är att den ska klara vanliga gränssnittet i W10 fram till jag går ut, dvs 2022 alltså krävs minst 8gb ram och bra processor samt en bra batteritid. Planen är att byta batteri någon gång efter halva tiden. Jag kan ge upp till lite drygt 12 000 men datorer för 7-10 är också högst intressanta. Vet att det här kanske inte är rätt forum men komma gärna med förslag samt pris om något blivit liggande.
     
  2. strandkanten

    strandkanten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    173
    Telefon:
    Poco F2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Poco F2
    leobjorkman och Albin N7 gillar detta.
  3. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tack för tipset! Dock efter att ha kollat omkring ett tag verkar den ha lite för många fel. Enligt de flesta är ställningen ganska kass, pennan sådär, batteritiden meh. Sedan att det är en fantastiskt snygg platta är en annan sak, men jag letar vidare. Ska jag använda något i 5 år vill jag vara helt nöjd vid köpet iallafall.
     
  4. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Jag har en SP4 i5 8GB, svart typecover, snyggt tyg- och fejkläderfodral och Microsofts dockningsstation. Även extra pennuddar och en DP till mini-DP kabel.

    Har endast en kopia på orderbekräftelsen som "kvitto". Men garantin gäller till maj 2018, vilket jag bekräftat via Microsoft support.

    Var i kontakt med dom då jag tänkte ka åberopa garantin då det fanns ett par prickar backlight bleeding. Inget som stör vid normalanvändande och ett vanligt problem på SP4.

    Har även ett skärmskydd på, men trots det har det blivit en lite spricka allra längst upp i vänstra hörnet. Dock utanför skärmen, så ingenting man ser när man använder datorn.

    Får ut närmare 5 timmar batteritid, vilket ska vara bra för en SP4.

    Kan släppa allt för 9000 kr plus frakt, men kan tyvärr inte skicka allt förens 12 juli.
     
  5. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Några bilder, klart snyggaste baksidan. ;-)

    På andra bilden är lilla sprickan.

    På sista bilden kan du se backlighten, det är med högsta ljusstyrkan tagen i helsvart rum med HDR. Men den syns mot helmörka bakgrunder om än inte lika mycket och när man startar Windows.[​IMG][​IMG][​IMG]
     
  6. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Kan du få skärmen utbytt på garantin? I sådana fall är det definitivt intressant. Saken är den att jag är inte jättebra på att hålla mina prylar från marken så den lär få ta någon smäll och har den redan en spricka finns det stor risk att sprickan sprider sig, alltså kan jag inte ta den annars.
     
    Last edited: 23 jun 2017
  7. qube

    qube Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Det var det jag tänkte, men har inte haft möjlighet att skicka in den än. Garantin skulle då gälla backlight bleedingen och förhoppningsvis skulle man få en helt ny skräm då också tänkte jag.

    Ägde en annan SP4 som jag också köpte beg. men sålde pga. dålig batteritid. Han hade iallafall bytt sina nya SP4 pga. backlight bleedingen 3 ggr, även då var han inte nöjd men valde att behålla den ändå. Så det verkar inte vara några problem att få den utbytt iallafall.

    Sprickan är redan till hörn till hörn, så bör inte vara någon fara där. Har inte tappat den heller, så vet inte hur sprickan uppstod faktiskt.

    *Edit, har varit i kontakt med MS support och skulle få skicka i den, men kunde inte göra det då då jag fortfarande behövde den till studierna.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.