Låsa men inte släcka skärmen?

Diskussion i 'Hero' startad av Nerre, 18 apr 2010.

  1. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Går det?

    Det verkar vara ett likhetstecken mellan att låsa och att släcka skärmen?

    (Tanken är mest att när telefonen har laddare inkopplad ska man kunna se klockan, inte inte riskera att dra igång en massa grejer om man råkar peta på den.)

    Skulle till viss del kunna vara smidigt att tillfälligt låsa touch-funktionen också, utan att skärmen slocknar eller låsskärmen komemr upp. Det är lite jobbigt att peka på saker på skärmen (t.ex. peka på nåt på en karta) har jag märkt.
     
  2. krakke

    krakke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Settings -> Applications -> Development -> Stay awake, Screen will never sleep while charging.

    Då är skärmen igång när man har laddaren inkopplad.
    Perfekt när man har hållare till bilen tex.
     
  3. ZipperSnake

    ZipperSnake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är precis detta jag skulle vilja ha när jag joggar. Har skaffat ett Ant+ bälte från Garmin till min Arc S. Jag kommer att få upp pulsen i endomondo app och då vill jag ju inte hålla på och låsa upp bara för att se om jag ligger inom rätt pulsintervall! Detta gör jag med pulsklockan i stort sett "hela" tiden. Har jag missat någon inställning i Endomondo/Arc? Runkeeper eller någon annan app som har detta?
    Och förresten: finns det någon puls app som kan visa i % av maxpuls? Det är mycket bättre än bara pulsen.
     
  4. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
  5. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Den funkade inte riktigt som jag ville, hade behövt en kameraknapp och det har ju inte min Hero.

    Men det fanns tydligen en Screen Tools 2 också. Och samma författare hade skrivit nåt som hette No Touch som jag fastnade för. Nu låser jag touchen med långtryck på sök-knappen (den var kopplad till snabb-SMS förut, men det använde jag aldrig, sms:ar direkt från kontakt-widget).

    En bra grej är att styrkulan inte är låst så man kan använda den "under" den låsta touchen.
     
  6. ZipperSnake

    ZipperSnake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok! Det var bra att någon annan i hela världen tyckte det skulle vara en nyttig funktion med! ;) Tackar för infon!
    Men nu när jag var ute i förrgår så satte jag skärmlås tiden på 30 min istället (för att kunna kolla). Och det blev bra det också. Jag hade faktiskt viljat ställa den på 2 timmar (30 min var max, kan man ställa detta i nån konfig fil eller nåt?) eller något men kommer man bara ihåg att pilla lite på skärmen så går det ju bra. Sen går det ju att låsa upp även om man rör sig... Och jag fick inga oavsiktliga tryck heller under turen (som jag trodde att jag skulle få) så det funka faktiskt fint detta med!

    Värre är det med % av maxpuls. Har inte hittat någon app som kan visa detta. Nu har jag inte installerat sååå många men har kollat screenshots osv. Helt värdelöst att behöva räkna: 147/188, hmm hur många procent blir det? Särskilt när man har ännu högre puls! ;)