Låsa upp skärmlås med glömt lösenord

Diskussion i 'Wildfire' startad av evening.beam, 8 aug 2012.

  1. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Hej,

    Igår passade min hustru på att byta lösenord (bokstäver, ej grafiskt eller pin) på sitt skärmlås och var jättenöjd. I morse visar det sig att hon stavat fel så hennes lösenord så som det borde stavas inte fungerar. :-(

    Vi har båda testat massor med olika felstavningar och lyckas inte hitta rätt. Det enda som händer är att efter vart femte försök så måste man vänta 30 sekunder. Någon länkning till att nollställa via Google kontot dyker inte upp som vid grafiskt skärmlås.

    Första frågan, under förutsättning att man når sitt Google konto, kan man på något sätt nollställa lösenordet och komma in på telefonen utan att bli av med data? Hur gör man då? Länka gärna! (Dvs inte fabriksåterställning)

    Då jag inte är säker på om hustrun kommer ihåg sitt Google konto (varken konto eller lösenord), kan man på något sätt antingen komma åt bilder, sms, kontakter etc och tanka ut innan fabriksåterställning, eller ännu hellre kunna låsa upp den?

    Jag läste i annat forum (kommer inte ihåg var) ett antydande om att det fanns en sqlite databas som man kunde modifiera innehållet i om man kopplade in telefonen via USB och t.ex. körde debuggern via Eclipse, men det förutsätter väl att USB debugging är påslaget? (vilket sannolikt inte är fallet)

    Dessutom framgick det inte exakt hur man ska göra, utan antydde bara att det borde vara möjligt. Någon som vet hur?

    Jag vill helst slippa göra en fabriksåterställning, och om jag tvingas göra det så vill jag alltså kunna rädda den data som finns på telefonen.

    Alla förslag mottages tacksamt. <3


    Mvh,
    E.B.
     
  2. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Uppdatering:
    Vi kommer in på Google kontot, men frågan kvarstår om vi via det kan nollställa det lösenord som finns på telefonens hemskärm?
     
  3. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
  4. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Den verkar intressant, men kan jag via mitt google konto trycka ner den bakvägen till telefonen nu när jag inte kommer in på den?

    Den bootar ju upp som vanligt och jag ser att den har internetåtkomst eftersom jag ser notifieringar för e-post...det är ju dock den detaljen att eftersom skärmen är låst så kan jag inte göra något.

    Jag hittade hur jag installerar de, återkommer sen... :-)
     
    Last edited: 8 aug 2012
  5. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Via Google Play kan jag välja att trycka ut en app till telefonen, och den svarar att den kommer att installeras strax. Vet någon hur lång tid det innebär?

    Jag testade att avinstallera och då fick jag ok för en stund sedan. Men när jag testar nu igen så säger den att det inte går. Har jag hamnat i ett "omöjligt" läge?
     
  6. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Nepp, det bidde en fabriksåterställning. Tack för tipset ändå.