Problem: Låser sig o kastar ut mig ur appar

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Karlavagnen, 10 feb 2016.

  1. Karlavagnen

    Karlavagnen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Senaste helg när jag satte på telefonen Desire 500, så började problemen, dels kastar den ut mig ur appar å dels fungerar inte Hem o Tillbaka "knapparna". Gick inte att avbryta samtal å började leva sitt eget liv när jag höll på den. Tänkte att det måste ju vara fel på displayen å touchscreenen. Efter mycket googlande avinstallerade jag igårkväll uppdateringar för facebook och som trolleri fungerade telefonen så gott som felfritt efter att ha varit rejält fryst. Men efter några timmar började samma problem sakta men säkert igen. Var ligger problemet, mjukvaran eller hårdvaran? Är ingen tekniknörd, men har inte råd att skicka på service eller köpa ny telefon, dessutom tycker jag om den, har varit i ständig användning över 2 år n
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Eftersom avinstallation av uppdateringar för Facebook tydligen påverkade så hade jag avinstallerat Facebook eller gjort disable på den appen bara för att se om det gör någon skillnad. Det låter iofs märkligt att Facebook skulle påverka så mycket, men det kostar ju inte särskilt mycket att testa.
     
  3. Karlavagnen

    Karlavagnen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    I avaktiverat läge med en gammal version av fb fungerade den rätt så bra men som sagt nu börjar problemen igen.....
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Som sista utväg blir att göra en factory reset.

    Ett problem som kommer efter hand är jättesvårt att säga något om. Mjukvara tippar jag på. Om man startar om telefonen så borde den fungera bra igen och problemet kommer efter hand.
    Om det är hårdvara så kan jag kan tänka mig att värmeutveckling kan orsaka konstiga problem. Då borde telefonen fungera bättre när den är sval och när den blir varmare så blir det mer och mer problem.
     
  5. Karlavagnen

    Karlavagnen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Det där med värmeutveckling låter mest troligt. Kan man göra något åt det?