LeEco Cool 1C - Ny prisvärd telefon från Leeco - Snapdragon 652

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Droid82, 29 nov 2016.

  1. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Testbilder. Ganska jämnt skägg mellan dessa lurar.

    Zuk z2

    [​IMG]

    Cool 1c

    [​IMG]
     
    Droid82 gillar detta.
  2. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag ska beställa en till Leeco Cool 1, men tvekar mellan Cool 1 Dual och Cool 1C, vad är egentligen skillnaderna förutom den svarta kanten? Jag blir inte riktigt klok på vilka skillnader som finns.
     
  3. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Vad jag förstått så är det bara kamerasetupen och ramen runt skärmen som skiljer. De tar väldigt likvärdiga bilder.
     
    Droid82 gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Aha, så tunnare ram och likvärdig kamera. Då blir det nog Cool 1C, tack för svaret. :)
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Precis. Jag hade också köpt 1C för att slippa den fruktansvärt fula svarta kanten. Har haft flera lurar med en sådan svart kant och det är svårt att vänja sig helt. Skönt att både Leeco och Xiaomi verkar ha slutat med detta otyg på deras nyaste lurar. Leecos nya flaggskepp Cool Changer 1S är typ samma lur som Le Pro 3 men utan svarta kanter vilket får ses som en rejäl estetisk uppgradering.
     
    Droid82 gillar detta.
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Om jag inte ser fel på bilderna på både Cool 1C och Cool S1 så har de kvar en ram, men betydligt tunnare än den på de äldre modellerna. Jag tycker för övrigt att Changer S1 i svart ser riktigt snygg ut. :)
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, en tunn svart ram är det nog men det är det på de flesta telefoner. Ser det även på min Xiaomi Mi 5S Plus men den är så tunn att man inte tänker på det. Kanten på Cool1 Dual är rätt rejäl i jämförelse. Håller med om att Changer S1 i svart är otroligt läcker.
     
    Droid82 gillar detta.
  8. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Då var det dags att sammanfatta några intryck kring den här telefonen efter att ha använt den i två veckor. Då menar jag att jag haft den med mig överallt och utsatt den för alla mina prövningar för att se om den lever upp till förväntningarna jag har på en smartphone 2017. Jag har ringt, surfat via 4g,3G samt wi-fi, navigerat i bil, spelat in video och tagit kort.

    Positivt:

    Byggkvaliteten är jättebra. Känns lika välbyggd som en huawei p9 exempelvis.

    Suverän batteritid ca 6tim sot

    Snabb i menyerna och inget lagg att klaga på när man skrollar

    Helt ok kamera

    EUI är ett trevligt mod på android

    Gps samtalskvalitet och datauppkoppling fungerar klockrent

    Negativt:

    Vissa appar felar med notifikationer gmail,blocket,whatsapp..

    Youtube appen synkar ej ljud och bild

    Jag gillar telefonen skarpt och hade använt den till vardags om det ej var för buggarna med notifikationerna. Har testat alla inställningar med permissions etc. Tror problemet ligger hos eui och google services någonstans. Om man ersätter gmail med blue mail så fungerar push mail bra. Whatsapp och blocket...kan jag tyvärr ej klara mig utan så denna lur blir reservdelefon tills vidare. Kanske kommer en mjukvaruuppdatering som löser detta? Trots detta tycker jag att den är värd 1400kr!
     
    bernard, Droid82 och flipp gillar detta.
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Bra sammanfattning! Jag hade inga problem med Whatsapp. Undrar om det beror på den rom du kör eller om det har med inställningarna att göra.
     
  10. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Det är nog romen. Vissa appar så funkar notiserna klockrent medan andra inte alls. Samma inställningar för alla viktiga appar.
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har du testat att göra en fabriksåterställning? Du kan ju också laborera med romar härifrån:
    http://www.leeco.re/forum/173-rom/
     
  12. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Romar från länken du postade är inte för cool 1c utan för varianten med dubbla kameror. Jag kör stock eui 18s romen och fick en OTA igår men vet ej vad den gjorde för uppdateringar. Fabriksåterställning, inte testat men tvivlar på att det hjälper faktiskt. Det här med notification er verkar vara ett aber för vissa leeco telefoner. Nätet är fullt av klagomål kring detta.
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Just, trodde att mjukvaran var identisk med tanke på att det bara verkar vara de dubbla kamerorna som skiljer sig åt. Trist med whatsapp, det är ju svårt leva utan notifikationer där.. Jag har haft liknande strul med lurar från Meizu men då har det alltid gått att lösa till slut genom att ändra i inställningarna.
     
    flat7 gillar detta.
  14. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Nu tror jag att jag fixat notifikationsstrulet med telefonen. Följde denna guide https://www.chinamobilemag.de/tutorials/coolpad-cool-changer-1c-stock-rom.html

    Det blev dock fel under flashningen så jag gjorde en fabriksåterställning och sen körde jag Google installer som guiden visar och efter det laddade jag hem gmail från Leeco store ,den AppStore som ligger i telefonen och är avsedd för den kinesiska marknaden. Har testat ett par dagar och ännu verkar samtliga notiser komma fram!
     
    flipp gillar detta.
  15. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Denna lur är ett kap om man pallar att trixa lite. Otroligt mycket för pengarna och en skärmtid på strax över 7 timmar gör det inte sämre.
     
    Eder, Gurex, flipp och 2 andra gillar detta.
  16. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Tog en bild med telefonen som jag tyckte blev smaskig! Med tanke på att det är en telefon som kostar ca 1300kr så är det inte illa. [​IMG]
     
    Droid82, IRONMIKE och flipp gillar detta.